پسماند و بازیافت

مدیریت پسماند اصفهان در کشور الگو است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت پسماند در اصفهان به نسبت کل کشور سبک پیشتازانه دارد، اما حرکت پیشرو باید به سمتی باشد که عمده تفکیک در مبدأ انجام شود.

مهدی طغیانی هشتم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، اظهار کرد: وضعیت مدیریت پسماند در اصفهان مطلوب است و از گذشته تاکنون اقدامات زیادی در این عرصه انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای کار مدیریت پسماند در شهر اصفهان نسبت به دیگر شهرهای کشور بسیار قابل قبول است، تصریح کرد: البته وضعیت مدیریت پسماند به نسبت دیگر کشورهای پیشرفته نامطلوب است و تلاش جدی‌تری را می‌طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: یک مشکل جدی که در عرصه مدیریت پسماند کشور و به تبع شهر اصفهان به چشم می‌خورد که در صورت محقق سازی منجر به کاهش زیاد هزینه‌ها و بهبود عملکرد می‌شود، تفکیک زباله در مبدأ و امر فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه است.

وی ادامه داد: مدیریت پسماند در اصفهان به نسبت کل کشور سبک پیشتازانه دارد، اما حرکت پیشرو باید به سمتی باشد که عمده تفکیک در مبدأ انجام شود، همچنین طرح جمع‌آوری زباله از درِ منازل شهری هفته‌ای یک‌بار صورت گیرد.

طغیانی خاطرنشان کرد: زمانی این مهم محقق می‌شود که فرهنگ‌سازی مبتنی بر آموزش عمومی انجام شود، در این صورت عمدتاً زباله خشک جمع‌آوری خواهد شد و کاهش شدید هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: برای آموزش عمومی، هرچه زمان، انرژی و هزینه صرف شود باز کم است و به نوعی سرمایه‌گذاری است، لذا ما نمایندگان مجلس در این زمینه در کنار شما خواهیم بود و از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت‌ها و پروژه‌های قابل تقدیر مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: مدیریت پسماند اصفهان امروز قابلیت الگو شدن برای کشور را دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که داریم در زمینه مدیریت پسماند علی‌رغم اینکه در استان‌های دیگر هزینه‌های زیادی می‌شود، اما مدیریتی خوبی صورت نمی‌گیرد و هر ساله دور باطلی را در زمینه مدیریت پسماند شاهد هستیم.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید بر بعضی از چالش‌های پیش روی مدیریت پسماند شهرداری اصفهان همچون دفن زباله‌های بیمارستانی، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پروژه‌های خود، دریافت مجوزهای زیست‌محیطی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در انجام وظایف خود خاطرنشان کرد: انتقال مشکلات و ارائه راهکارها به نمایندگان مجلس باعث تصویب قوانین بهتر و کاربردی‌تر خواهد شد.

وی اظهار کرد: پسماند و جمع‌آوری زباله از جمله موضوعاتی است که هر روز شهروندان با آن سروکار دارند؛ لذا اهمال و سهل‌انگاری در این زمینه و رفع مشکلات آن برای نمایندگان مجلس و مسئولان پذیرفته نیست./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا