محیط زیست

مشارکت انگلستان و امارات برای ارائه راه حل های انرژی پاک

یک مشارکت استراتژیک جدید بین شرکت های انرژی بریتیش پترولیوم، مصدر و شرکت بین المللی نفتی ادنوک برای ارائه راه حل های انرژی پاک برای انگلستان و امارات متحده عربی و ایجاد هزاران شغل ایجاد شده است.

به گزارش از Energy Live News، این سه شرکت فعال در زمینه انرژی های پاک توافق نامه ای امضا کردند، از موارد اولیه این توافق نامه توسعه هیدروژن کم کربن به ظرفیت ۲GW در مرکز بریتانیا و امارات می باشد. این ظرفیت قرار است با پیشرفت در پروژه ها گسترش یابد.

این امر از هدف دولت انگلیس برای توسعه تولید هیدروژن به ظرفیت ۵GW تا سال ۲۰۳۰ پشتیبانی می کند. همچنین این قرارداد می تواند منجر به اولین سرمایه گذاری بین المللی در تأسیسات کم کربن هیدروژن در پروژه بزرگ هیدروژن انگلستان شود، که هدف آن تولید ۱GW هیدروژن آبی از سال ۲۰۲۷ است.

این پروژه همچنین می تواند سالانه دو میلیون تن دی اکسید کربن را از این طریق ذخیره کند.

این سه شرکت همچنین قصد دارند کریدورهای هوایی بدون کربن بین انگلستان و امارات متحده عربی – یکی از شلوغ ترین مسیرهای مسافرت هوایی جهانی – توسعه دهند.

علاوه بر این، بریتیش پترولیوم و مصدر قصد دارند فرصت های بیشتری را برای توسعه و به کارگیری راه حل های در زمینه پایداری انرژی و تولید انرژی های تجدیدپذیر در انگلستان و امارات و همچنین دیگر کشورهای جهان در مسیر رسیدن به صفر خالص فراهم کنند. یکی از پر کاربردترین و  راه های ابتدایی تمرکز در بهره وری و ذخیره انرژی و تولید و توزیع سوخت های پاک است.

همچنین دو شرکت بریتیش پترولیوم و ادنوک قرار است در پروژه های کربن زدایی نفت و گاز ابوظبی و توسعه جذب، استفاده و ذخیره کربن در این پروژه ها با هم همکاری کنند.

این شرکت ها همچنین از فناوری های پیشرفته تشخیص و کاهش انتشار متان استفاده می کنند و مراکز تصمیم گیری هوشمند را در امارات می سازند، جایی که از فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی برای تسریع کارایی عملیات استفاده می شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اظهار کرد: این یک سرمایه گذاری فوق العاده در صنایع آینده است که باعث ایجاد مشاغل با ارزش در سراسر بریتانیا می شود. مشاغلی که در پروژه های انرژی ایجاد می شود و کارمندان را مجبور به تمرکز بر پیدا کردن راه حا های سبزتر می کند باعث می شود تا انگلستان سریعتر به اهداف بلند پروازانه خود برای رسیدن به تولید صفر کربن نزدیکتر شود.

وی همچنین افزود: انگلستان زین پس قصد دارد تا آخر امسال سرمایه گذاری های جذابتری را در زمینه رشد اقتصادی، پیشرفت در فن آوری و مبارزه با تغییرات اقلیمی جذب کند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا