محیط زیست در صنعت و معدن

خودروهای برقی چین به عصر نفت پایان می دهند

مطالعات جدید نشان می دهد رهبری چین در تولید و استفاده از خودروهای برقی باعث خواهد شد عصر نفت به پایان برسد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، چین به شدت به دنبال تولید خودروهای برقی است. بر اساس گزارشی که اتاق فکر کربن تراکر منتشر کرده است، انتظار می رود با توسعه خودروهای برقی در چین تا سال ۲۰۳۰ رشد تقاضای نفت تا ۷۰ درصد کاهش یابد و در نتیجه به پایان «عصر نفت» کمک کند.

به این ترتیب چین می تواند در عرض ۱۰ سال بیش از ۸۰ میلیارد دلار در هزینه واردات نفت صرفه‌جویی کند.

حساب و کتاب کربن تراکر بر اساس سناریوی «محافظه‌کارانه» آژانس بین المللی انرژی، IEA، است که می‌گوید خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰  حدود ۴۰ درصد از کل فروش خودروهای چین و ۲۰ درصد از کل فروش خودروی هند و دیگر بازارهای نوظهور را از آن خود می کنند.

هزینه واردات نفت مورد نیاز تولید سوخت یک خودروی متوسط بیش از ۱۰ برابر بیشتر از هزینه تجهیزات خورشیدی مورد نیاز برای خودروهای برقی است.

کینگزمیل باند، استراتژیست کربن تراکر، می گوید «این یک انتخاب است بین دو چیز: وابستگی رو به رشد به محصولات نفتی گران یک کارتل خارجی، یا برق داخلی تولیدی از طریق منابع تجدیدپذیر که هزینه آن هم مدام در حال کاهش است.

خودروهای برقی یکی از مهمترین گزینه های چین برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود کیفیت هوای این کشور هستند و در هند نیز این خودروها جزو اهداف بلندپروازانه ۲۰۳۰ این کشور است.

چین هنوز اعلام نکرده است چه زمانی قرار است فروش خودروهای سنتی را ممنوع کند اما یک مقام صنعتی در این کشور گفته است که خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۵ حدود ۵۰ درصد از فروش خودروهای جدید را از آن خود خواهند کرد./منبع : انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا