انرژی‌های پاک

ساخت اولین توربین بادی ۱۰۰٪ قابل بازیافت در جهان

کنسرسیومی از شرکت ها، از جمله انجی فرانسه (ENGIE) و تولید کننده LM Wind Power مستقر در دانمارک، بخشی از شرکت جنرال الکتریک (GE) انرژی های تجدید پذیر، از برنامه های توسعه آنچه ادعا می شود اولین توربین بادی ۱۰۰٪ قابل بازیافت در جهان است ، رونمایی کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، پروژه ۱۸.۵ میلیون یورویی (۱۶.۹ میلیون پوند) تحقیق ZdeBde Blade Research (ZEBRA) که توسط مرکز تحقیقات فرانسه IRT Jules Verne هدایت شده است قصد دارد امکان فنی، اقتصادی و زیست محیطی پره های توربین بادی ترموپلاستیک را بررسی کند.

شرکت LM Wind Power دو تیغه نمونه اولیه را با استفاده از الیوم، یک رزین ترموپلاستیک، تولید می کند که به دلیل خواص قابل بازیافت آن از طریق فرآیند های پلیمر شدن یا انحلال شناخته شده است.

در طول توسعه پروژه، شرکا همچنین روش هایی را برای بازیافت مواد استفاده شده در پره های نمونه اولیه در محصولات جدید کشف خواهند کرد.

توربن جاکوبسن، مدیر ارشد سیستم های پیشرفته فناوری LM Wind Power، اظهار کرد: استفاده از رزین الیوم ، همراه با طراحی، ساخت و بهینه سازی فرآیند بازیافت، فرصتی برای کاهش هزینه، زمان تولید و تأثیرات محیطی پره های توربین بادی است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا