پسماند و بازیافت

نایلون و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی؛ موادی که کمتر به چرخه بازیافت برمی‌گردند

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: نایلون و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی از جمله موادی هستند که کمتر به چرخه بازیافت بازمی گردند.

هراتی، اظهار کرد: از آنجاییکه نایلون و ظروف یک بار پلاستیکی سبک هستند و وزن آنچنانی ندارند، زباله گردها و افرادی که اقدام به جمع آوری زباله های بازیافتی می کنند، کمتر به آن سمت حرکت کرده تا ظروف یک بار مصرف و پلاستیک را نیز جدا کنند.

وی افزود: بنابراین این زباله ها همراه با سایر زباله ها در دفن گاه ها دفن شده و یا در طبیعت رها می شوند.

هراتی ادامه داد: استفاده از این زباله ها یکی از دغدغه های ما است چراکه کمتر به چرخه بازیافت باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید زباله در این استان روزانه ۵۰۰ تن است، بیان کرد: میزان سرانه تولید زباله در روز در این استان به ازای هر نفر ۶۰۰ گرم بوده و سرانه کشوری نیز همین قدر است.

این مقام مسئول توصیه کرد: از افراد درخواست داریم تا همانند گذشته برای حمل کالاهای خود هنگام خرید به عنوان مثال برای نان از پارچه و حمل سایر وسایل از کیسه های پارچه ای و یا سبد استفاده کنند.

وی گفت: در کشورهای خارجی مالیات سنگینی بابت تولید کیسه های پلاستیکی از تولیدکنندگان اخذ می شود و همین امر موجب شده تا تولید این مواد برای آن ها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی افزود: این در حالی است که وقتی برای خرید به فروشگاه های داخل کشور مراجعه می کنیم برای هر کالا یک نایلون داده می شود و به این علت است که هم ارزان قیمت و هم در دسترس هستند./منیع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا