محیط زیست در صنعت و معدن

مخالف احداث معدن قوش داشی در منطقه حیران آستارا هستیم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مخالف احداث معدن قوش داشی در منطقه حیران شهرستان آستارا هستیم گفت: به هیچ عنوان صدور مجوز برای این معدن هم‌ تراز با قانون نیست.

احمد آقایی در جریان بازدید از محل احداث معدن قوش داشی حیران شهرستان آستارا و جلسه حفاظت از انفال و شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان مرزی اظهار کرد: با توجه به تقاضای فردی در خصوص احداث معدن سنگ لاشه، از نزدیک این محل را به طور کامل از لحاظ موانع موجود و اعلام نظر صریح کارشناسی سازمان های متولی مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به اعلام نظر نهادهای متولی و قرار گرفتن این محل در میان دو دره و تنش های اجتماعی و مشکلات زیست محیطی که به دنبال داشته و همچنین با توجه به اینکه آب شرب چند روستای منطقه حیران در صورت ایجاد معدن قطع می شود، لذا به هیچ عنوان صدور مجوز این معدن هم‌ تراز با قانون نبوده و نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد: خیرخواهی برای مردم و رسیدگی به مطالبات آنها برای قوه قضاییه از اهمیت خاصی برخوردار است و صدور و اعتبار مجوز در تمام پروژه ها با پیوست زیست محیطی و عدم تنش اجتماعی اعتبار قانونی دارد و طبق استعلام از منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و میراث فرهنگی مخالفت این نهادها با احداث این معدن رسما اعلام شده است.

آقایی با اشاره به رونق صنعت گردشگری در آستارا برای استان گیلان خاطرنشان کرد: آستارا برای استان گیلان مهم است و قطعا نگاه به این شهرستان مرزنشین نیز باید ویژه باشد و انتظار مردم این دیار از مسئولان به حق بوده و باید مشکلات آنان را شناسایی، بررسی و در کمترین زمان ممکن حل کرد.

وی با تاکید بر انجام و اتمام پروژه های ملی در آستارا افزود: برای تکمیل این پروژه ها نیاز به مصالح داریم و موانع زیست محیطی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی برای ما ایجاد مشکل کرده و ملاحظه کاری های گذشتگان باعث شده که وارث مشکلاتی باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به لزوم یک تدبیر برای تعیین و تکلیف پروژه های نیمه تمام تصریح کرد: رکن مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم است و دستگاه قضا در تمام امور منافع مردم را در نظر خواهد گرفت و هرگز اجازه اجرای مصوبه ای بر علیه مردم را نخواهد داد.

فرماندار آستارا نیز در این بازدید و جلسه با اشاره به معضل کمبود معدن در شهرستان جهت بهره برداری و استفاده در پروژه های زیرساختی اظهار کرد: با توجه به پروژه های اقتصادی و راهسازی بین ایران و آذربایجان و تعریض جاده آستارا به اردبیل و نیاز شهرستان به توان و ظرفیت معادن، این کمبود باید با یک نگاه ویژه و ارائه راهکار حل شود.

عنایت رضایی‌پور افزود: در پروژه معدن قوش داشی باید با یک بررسی‌ کارشناسانه به یک نتیجه مناسب رسیده و مشکلات این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا