تغییرات اقلیمی

خسارت‌های میلیاردی تغییرات اقلیمی به زیرساخت‌های آلمان

مطالعات میدانی نشان می‌دهد دولت آلمان به خاطر تغییرات اقلیمی دچار خسارت‌های قابل توجهی شده است که در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به نقل از رویترز، مطالعات میدانی یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد دولت آلمان در ماه‌های گذشته به خاطر گرمای شدید و تغییر و تحولات اقلیمی با خسارت های قابل توجهی روبرو شده که گفته می‌شود در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

براساس اعلام موسسه تحقیقات اقتصادی پروگنوس (Prognos) خشکسالی و سیل ناشی از تحولات اقلیمی در کشور آلمان حدود ۶.۶ میلیارد یورو به دولت این کشور خسارت وارد کرده که این رقم در دو دهه گذشته سابقه نداشته است. در مطالعات میدانی این موسسه اقتصادی گفته شده است که بیشتر آتش‌سوزی‌های جنگلی ناشی از افزایش گرما بوده است.

وزارت‌خانه های اقتصاد و محیط‌زیست آلمان نیز ضمن تایید نتایج مطالعه موسسه مذکور آمار عجیبی از خسارت‌های دولت ناشی از ویرانی‌های سیل در این کشور ارائه کرده است که رقم بسیار بالاتری است. به گفته این وزارتخانه ها در سال ۲۰۲۱ سیل در استان‌های مختلف این کشور بیش از ۴۰ میلیارد یورو به زیرساخت‌ها خسارت وارد کرده است.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، جنگل‌ها و کشاورزی آلمان به دلیل موج گرما و خشکسالی ۲۵.۶ میلیارد یورو خسارت متحمل شدند، علاوه بر این، ۹ میلیارد یورو خسارت ناشی از کاهش بهره‌وری کارگران در بخش‌های صنعت و تجارت متحمل شدند.

استفی لمکه وزیر محیط زیست آلمان گفت اعدادی که این مطالعات نشان می‌دهند، نگران کننده است و باید دولت برنامه‌ریزی بیشتری برای پیش‌بینی تغییرات اقلیمی انجام دهد.

دولت آلمان تلاش‌های  مضاعفی برای حذف کربن از صنایع این کشور تا سال ۲۰۴۵ آغاز کرده است که علاوه بر صنایع تولید بخش کشاورزی و حمل و نقل را نیز شامل می‌شود./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا