آبکشاورزی و محیط‌زیست

با هوشمندسازی چاه‌های آب، مصرف بهینه و بهره‌وری افزایش خواهد یافت

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: با انجام هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی قطعا مصرف بهینه و بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

میلاد شرفی در خصوص تهدیدات زیست محیطی در لرستان، اظهار کرد: مشکلات آب در کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه مصوباتی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه موضوع آب فراگیر شده است و یک سری اقدامات باید صورت گیرد.

شرفی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در حوزه کشاورزی است، افزود: نیاز است با استفاده از بذر اصلاح شده و ورود موارد علمی به موضوع کشاورزی با توجه به بومی که داریم نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های موثر انجام و این کارگروه فضای ترویجی را در راستای تامین امنیت غذایی در دست اقدام دارد و در کنار آن مصرف آب این حوزه را کاهش و در عین حال بهره‌وری افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان تاکیدکرد: از سد تا محل رسیدن آب به زمین‌های کشاورزی زیرساخت در شبکه پایاب ضعیف است سبب شده که از شبکه‌های قدیمی استفاده شود که متاسفانه هدر رفت آب بسیار زیاد است و طول مدت آبرسانی افزایش داشته است.

شرفی گفت: کارگروه در حوزه به انجام رساندن شبکه پایاب ورود پیدا کرده است.

وی افزود: ساخت سد معشوره و شبکه‌های پایاب باید به انجام برسد و هوشمند سازی چاه‌های آب ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان بیان کرد: با انجام هوشمندسازی چاه‌های آب قطعا مصرف بهینه و بهره‌وری افزایش خواهد یافت./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا