انرژی‌های پاک

خراسان جنوبی؛ از استان‌های مجری طرح احداث نیروگاه خورشیدی

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در طرح ملی احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی که در سطح کشور به‌زودی به مناقصه گذاشته می‌شود، خراسان جنوبی و پنج استان دیگر به دلیل شرایط اقلیمی مناسب از استان‌های با ظرفیت بالا لحاظ شده‌اند.

جواد اشرفی، در نشست تعیین ساختگاه‌های احداث نیروگاه خورشیدی در راستای اجرای طرح احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی افزود: در این طرح مناقصه نیروگاه‌های ۱۰، ۲۵، ۴۰ و ۵۰ مگاواتی در خراسان جنوبی انجام و پیش‌بینی می‌شود تعداد مناسبی از این نوع نیروگاه‌های خورشیدی در استان احداث شود.

وی تاکید کرد: لازم است با همکاری دستگاه‌های ذیربط ابتدا نقاط با پتانسیل بالا در این زمینه مشخص شده و به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور معرفی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید به این موضوع فراتر از وظیفه سازمانی و با عرقی که در راستای توسعه استان دارید، نگاه کنید زیرا چنانچه این طرح به سرانجام نرسد، فردا مدیون مردم خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: تقاضای ما از دستگاه‌های اجرایی مرتبط آن است که با نگاه مثبت پای کار بیایند و مدیران در این زمینه خطرپذیر باشند زیرا به جهت کم‌کاری‌های صورت گرفته در استان، ترس از کار همچنان در برخی مدیران وجود دارد.

اشرفی افزود: ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس استانداردها و با کار جهادی پای کار بیایند تا نقاط مورد نظر هرچه سریعتر مشخص شود.

وی گفت: انرژی خورشیدی از مزیت‌های توسعه اقتصادی استان است لذا باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، جذابیت لازم ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی  استانداری خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذار زمانی به سرمایه‌گذاری در استان ترغیب می‌شود که زیرساخت‌های مورد نیازش فراهم باشد.

همچنین نشست هم‌اندیشی اولین کارگروه اقتصادی منطقه پنج کشور به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

کارگروه اقتصادی منطقه پنج کشور با حضور معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی به‌زودی برگزار خواهد شد.

براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد اعضای حاضر، دستورکارهای پیشنهادی و موضوعات قابل طرح در کارگروه اقتصادی منطقه پنج را به همراه مشکلات و پیشنهادات اجرایی مرتبط برای بررسی به دفتر هماهنگی امور اقتصادی ارسال کنند.

بنا به تصمیم اتخاذ شده؛ اعضای جلسه به‌ویژه اداره کل گمرکات و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف شدند، وضعیت و نحوه انجام مبادلات تجاری و فرآیندهای صادرات و واردات از مرزهای دوغارون خراسان رضوی و میلک سیستان و بلوچستان را احصا و به استانداری ارائه کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا