محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

۶ پروژه زیست‌محیطی عمرانی تهران ارزیابی شد

مدیر کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: از پروژه‌های عمرانی مشمول مطالعات زیست‌محیطی شهر تهران در سال گذشته ۸۶پروژه معرفی شد که شش پروژه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شینا انصاری با اشاره به ارزیابی زیست‌محیطی شش پروژه عمرانی شهر تهران، اظهار کرد: از پروژه‌های عمرانی مشمول مطالعات زیست‌محیطی شهر تهران در سال گذشته ۸۶ پروژه معرفی شد که شش پروژه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر چالش‌های موجود در ارزیابی اثرات محیط زیستی، ادامه داد: زمان‌بربودن فرآیند معرفی و بررسی پروژه‌ها، نبود آمار و اطلاعات دقیق، نبود دسترسی جامع اطلاعات در سطوح مدیریتی و نتایج مطالعات برای عموم شهروندان ازجمله چالش‌های موجود در ارزیابی اثرات محیط‌زیستی بوده است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: دستیابی به توسعه شهری پایدار در قالب برنامه‌های توسعه هماهنگ با اصول محیط‌زیستی، اقتصادی، اجتماعی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با نگاه به آینده در توسعه کالبدی شهری، بهبود وضعیت محیط‌زیست و در نتیجه ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان، از دیگر ضرورت‌های راه‌اندازی سامانه ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه‌های عمرانی است.

وی درخصوص اهداف راه‌اندازی سامانه ارزیابی اثرات محیط‌زیستی پروژه‌های عمرانی، گفت: تسریع در روند انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی و مطالعاتی، احصای طرح‌های پروژه‌های عمرانی و الزام انجام مطالعات محیط‌زیستی، گردآوری بانک اطلاعات جامع و کامل از پروژه‌های شهری، شفافیت در اجرای پروژه‌ها و در دسترس‌پذیری نتایج و از بین بردن امکان اجرای پروژه‌های بدون انجام مطالعات محیط‌زیستی، ازجمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

انصاری خاطرنشان کرد: تفکیک کمیته محیط‌زیست از خدمات شهری در مجموعه مرکز مطالعات فرصتی فراهم کرده است که با اهتمام بیشتری به موضوعات محیط‌زیستی شهر نگاه شود./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا