پسماند و بازیافت

کرونا، هنگ‌کنگ را به کارخانه تولید زباله تبدیل کرد

روش هنگ‌کنگ در اجرای سیاست‌های “کووید صفر” برای مقابله با همه گیری، به تولید حجم عظیمی از زباله‌های پلاستیکی منجر شده است.

سیاست های قرنطینه‌ایِ هنگ کنگ برای مهار بیماری کووید-۱۹ از سویی به دلیل آسیب رساندن به اقتصاد و سلامت روان مورد انتقاد است و در عین حال نیز کارشناسان محیط زیست بر این باورند که این سیاست با تولید حجم بیشتری از زباله‌های پلاستیکی، به محیط زیست آسیب جدی می‌زند.

افرادی که وارد هنگ کنگ می‌شوند در همه اماکن در هتل های مخصوص قرنطینه با پلاستیک روبرو می شوند: دستگاه‌های کنترل از راه دور با سلفون پیچیده شده‌اند، بالش ها در کیسه های پلاستیکی قرار گرفته‌اند و مواد غذایی همراه با کارد و چنگال پلاستیکی توزیع می‌شوند.

یکی از کارکنان مرکز مراقبت از پوست در هنگ کنگ گفت: هر یک از کارکنان اینجا از تجهیزات کامل حفاظت فردی (PPE) – شامل گان، دستکش، چکمه و کلاه – استفاده می‌کنند. همچنین تمامی افرادی که وارد کشور می‌شوند به هتل های قرنطینه منتقل شده و در آنجا گوشی همراه، دستگاه های کنترل از راه دور و همه وسایل در سلفون پیچیده می شود.  

روزانه بیش از ۲۳۰۰ تن زباله پلاستیکی در هنگ کنگ دور انداخته می شود و با نرخ بازیافت تنها ۱۱ درصد، بیشتر آن روانه محل های دفن زباله می شوند.

سخنگوی دولت گفت: مقامات از افزایش تولید زباله های یکبار مصرف از زمان شروع کووید-۱۹ آگاه هستند و از مردم درخواست می شود تا آنجا که ممکن است سبک زندگی سبز را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از فعالان محیط زیست در هنگ کنگ گفت: رویکرد کشور نسبت به کووید، منعکس‌کننده عدم آگاهی زیست محیطی آن است. افرادی که در هتل‌های قرنطینه حضور دارند، موارد تایید شده کووید-۱۹ نیستند و از دولت درخواست می شود تا بازیافت یا استفاده مجدد از پلاستیک‌های موجود در مراکز قرنطینه را مجاز اعلام کند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا