پسماند و بازیافت

وبینار مدیریت بهینه پسماندها با محوریت هوای پاک برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری وبینار تخصصی به مناسبت روز هوای پاک و به همت این سازمان خبر داد.

غلامرضا ساکتی اظهار کرد: به مناسبت بیست و نهمین روز دی ماه که به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است، سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان دوره‌ای مجازی در قالب وبینار برگزار کند.

وی درباره جزئیات این وبینار آموزشی گفت: این وبینار تحت عنوان مدیریت بهینه پسماندها با محوریت هوای پاک، برگزار می‌شود و در آن مدرسان این عرصه، اطلاعاتی جامع در مورد ارتباط میان کاهش آلودگی هوا و مدیریت اصولی پسماندها بیان خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در مورد محورهای این وبینار آموزشی نیز گفت: سهم پسماندهای شهری در آلودگی هوا، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند مدیریت پسماند، کاهش ریزگردها در فرآیند مدیریت پسماند و مشارکت شهروندان در بازیافت و سهم آن در کاهش آلودگی از محورهای مختلف این وبینار است که اساتید دانشگاه، مباحث مرتبط با این محورها را به شرکت‌کنندگان ارائه می‌کنند.

ساکتی با بیان اینکه فراخوان این وبینار علمی و آموزشی منتشر شده است، اضافه کرد: علاقمندان به ویژه فعالان محیط زیست و دانشجویان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی تعیین شده در فراخوان وبینار، اطلاعات خود را ارسال و در این دوره ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی با هدف آگاه‌سازی عموم و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند، صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اجرای این دست برنامه‌ها به صورت منظم و مستمر در دستور کار سازمان قرار داشته و امید است با ترویج مباحث علمی و فرهنگی در حیطه مدیریت پسماند، بتوانیم به وضعیت مطلوب‌تری در این زمینه دست یابیم که بخش زیادی از آن منوط به مشارکت شهروندی و همچنین توسعه دانش و فناوری است./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا