پسماند و بازیافت

پسماند بزرگترین تهدید محیط زیست گیلان

استاندار گیلان گفت: پسماند در حال حاضر بزرگترین تهدید زیست محیطی گیلان است.

اسدالله عباسی در جلسه مدیریت پسماند استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: چالش پسماند گیلان را در جلساتی که در تهران داشتیم منعکس کردم. گفتنی ها را گفته ایم و باید وارد عرصه عمل شویم.اجرای تفکیک از زباله در روستاها را باید ارتقا دهیم و دهیارانی که موفق عمل کردند را نیز تشویق کنیم.

وی  ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا نیمی از مشکلات پسماند را حل می کند و باید کاری کنیم دهیاران در این بخش باهم رقابت کنند.

استلندار گیلان تاکید کرد: زباله گردی در گیلان شکل خوبی ندارد باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه استان ما کارخانه های خوبی در بازیافت زباله دارد، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شهرداران این است که بخشی از درآمد شهر را از طریق بازیافت زباله ایجاد کنند.  

عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاها و شهرها  مدیریت زباله را رها کردند و در جاده ها زباله ریخته است. انتظار دادم بی توجهی ها در مدیریت نشدن زباله ها گزارش شود تا برخورد جدی با سهل انگاران صورت گیرد.   

وی ادامه داد: باید کار اساسی برای مشکل پسماند گیلان انجام گیرد و ضروری است بودجه پسماند استانهای ساحلی از بودجه مدیریت پسماند استانهای شمالی جدا شود.

استاندار گیلان بر دقت در مدیریت پسماند زباله های عفونی بیمارستانی تاکید کرد و افزود: کارهای عملیاتی و کاربردی باید در این بخش از استان صورت گیرد.

عباسی گفت: مسافران هم زباله زیادی وارد استان می کنند و باید دست به دست هم دهیم تا این نگرانی ها و تهدیدات کاهش یابد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا