انرژی‌های پاک

ظرفیت برق تجدیدپذیر در۲۰۲۶ با ظرفیت مجموع فسیلی‌ها و هسته‌ای برابر می‌شود

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، ظرفیت تجدیدپذیرها در سال ۲۰۲۶ به ظرفیت فعلی مجموع انرژی‌های فسیلی و هسته‌ای نزدیک و با آن برابر خواهد شد.

به گزارش از رویترز، آژانس بین المللی انرژی می‌گوید ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۶ باید ۹۵ درصد افزایش یابد و برق خورشیدی ۵۰ درصد برق مورد نیاز دنیا را تامین کند.

آژانس بین المللی انرژی ، چهارشنبه، گزارش جدید خود را منتشر کرده است.

در این گزارش آژانس بر افزایش میزان تولید برق تجدیدپذیر به ویژه برق خورشیدی تاکید کرده است.

اما از طرفی هزینه های تولید مواد خام مورد نیاز تولید پنل های خورشیدی و توربین های بادی رو به افزایش ست.

آژانس بین المللی انرژی می گوید که ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر امسال نیز افزایش خواهد یافت. فاتح بیرول، مدیر اجرایی این سازمان می گوید: ثبت رکورد ۲۹۰ گیگاوات ظرفیت جدید برق تجدیدپذیر تولیدی در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که اقتصاد انرژی جدیدی در دنیا در حال ظهور است. امروزه قیمت بالای کمودیتی ها و انرژی چالش جدیدی است که پیش روی صنعت انرژی تجدیدپذیر است اما افزایش قیمت سوخت های فسیلی هم تجدیدپذیرها را بیش از گذشته رقابتی کرده است.

Sun Electric’s Chief Executive Officer Matthew Peloso (L) walks along rows of rooftop solar panels, operated under the company’s SolarSpace energy retail programme at a factory in Singapore February 29, 2016. REUTERS

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، ظرفیت تجدیدپذیرها در سال ۲۰۲۶ به ظرفیت فعلی مجموع انرژی های فسیلی و هسته ای نزدیک و با آن برابر خواهد شد.

چین همچنان بیشترین ظرفیت های جدید انرژی های تجدیدپذیر را از آن خود می کند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا