انرژی‌های پاکپسماند و بازیافت

باید از منابع تجدید پذیر بیشتر استفاده شود

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی باید از منابع تجدید پذیر بیشتر بهره برده و از پساب تصفیه خانه های فاضلاب استفاده کرد.

علیرضا تخت شاهی در آیین اختتامیه سامانه های سطوح آبگیر باران با تأکید بر ضرورت عمیق تر کردن ارتباط میان صنعت و دانشگاه با توجه به ظرفیت های علمی دانشگاه ها اظهار کرد: شرکت آبفا  با عنایت به پتانسیل هایی که بویژه در زمینه های کنترل کیفی و آزمایشگاه های مرجع دارد، می تواند این ارتباط را بیشتر کرده و موجب افزایش بهره وری شود.

وی با بیان اینکه نگاه من به این کنفرانس بیشتر ناظر بر بهره وری و داشتن خروجی کاربردی است، با اشاره به وضعیت آبی استان و اثرگذاری خشکسالی ها در این حوزه  گفت: با توجه به این مشکلات لازم است به سمت استفاده از منابع تجدپذیر برویم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در این خصوص آبفا نیز حرکت های خوبی را آغاز و اجرا کرده که از جمله آنها استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب و بهره گیری از انرژی های خورشیدی در تأسیسات شرکت است.

مهندس تخت شاهی تصریح کرد: انتظاری که از مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد این است که در زمینه انرژی های تجدیدپذیر بیشتر کار کنند تا علاوه بر حفظ و حراست از انرژی ها، مخاطرات برای محیط زیست نیز به حداقل برسد.

وی بر ضرورت بهره گیری از وجود سازمان های تخصصی مانند نظام مهندسی در این کنفرانس نیز تأکید کرد و گفت: باید الزام لازم از طریق این مراکز انجام شود تا کمتر از آب شرب برای ساخت و ساز و سایر مصارف غیرضرور استفاده گردد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا