محیط زیست در صنعت و معدن

کارخانه سیمان بیجار از مازوت و گاز طبیعی استفاده می کند

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست کردستان گفت: تنها واحد بزرگ صنعتی استان که از سوخت مازوت به صورت ترکیبی با گاز طبیعی با نسبت ۵۰ درصد استفاده می کند سیمان بیجار است.

اقبال حمیدی در مورد میزان کنونی مازوت سوزی در صنایع استان اظهار کرد: تنها واحد بزرگ صنعتی استان که از سوخت مازوت به صورت ترکیبی با گاز طبیعی با نسبت ۵۰ درصد استفاده می کند، سیمان بیجار است که بر اساس دستور العمل طرح های مشمول نصب سیستم پایش آنلاین،دارای سیستم آنلاین بوده و توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان کنترل می شود.

وی افزود: در صورت ایجاد آلایندگی بیش از استاندارد تعریف گازها و ذرات خروجی دودکش صنایع و احراز این واحد صنعتی، توسط اداره پایش یا گزارش ایجاد آلودگی توسط محیط زیست شهرستان بیجار بلافاصله مراتب جهت کاهش، توقف فعالیت یا بررسی و کنترل به مسئولین کارخانه سیمان اطلاع رسانی خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: سایر صنایع استفاده کننده از مازوت یا نفت کوره در استان کردستان کارخانجات آسفالت و یا کوره های آجرپزی هستند که در سال های اخیر اکثر آنها گاز سوز شده و روند تغییر سوخت بقیه آنها از مازوت به گاز طبیعی در شرف انجام است.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست کردستان عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه استان در راستای وظایف نظارتی و رسالت سازمانی و به استناد قوانین موضوعه حفاظت و بهسازی محیط زیست، آیین نامه نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و قانون هوای پاک ضمن پایش های مستمر به محض مشاهده آلودگی با تذکر شفاهی و صدور اخطاریه های کتبی مراتب حذف و کنترل آلودگی را به مالک واحد ابلاغ کرده و اجرای شرایط استاندارد واحد را رصد خواهند کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا