پسماند و بازیافت

رسوب پسماندها، بزرگترین علت آبگرفتگی‌های تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران رسوب پسماندها را بزرگترین علت آبگرفتگی ها اعلام کرد .

 جلال بهرامی در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی از اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای مقابله با آبگرفتگی ها در پی بارش های اخیر، گفت: حتی کمترین آبگرفتگی برای ما زیاد محسوب می شود و هیچ بهانه ای نداریم که حتی یک نقطه آبگرفتگی اتفاق بیفتد. بی تردید حتی اگر اتفاقاتی خارج از اختیار ما روی دهد ما مسئولیم که نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم.

وی افزود: در این مدت با شهرداران مناطق جلسات منظمی را برگزار کردیم و برای لایروبی مستمر انهار پیگیری های بسیاری انجام شده و به صورت میدانی و ستادی پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۳۰ کیلومتر در شبکه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه کول گذاری شده لایروبی شده، این در حالیست که بعضا دسترسی به برخی از این کانال ها و مسیرها بسیار سخت است.

ایرناجلالی به لایروبی و رسوب برداری بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی و حوضچه های رسوب گیر و تله های زباله گیر اشاره کرد و افزود: در این ایام به صورت مستمر نسبت به لایروبی ها اقدامات منظمی را انجام داده ایم اما از همه شهروندان درخواست می کنم که نسبت به ریختن زباله ها در انهار و جوی ها دقت لازم را داشته باشند. چرا که بیشترین مشکلات آبگرفتگی به دلیل رسوب پسماندها در مسیل ها و جوی ها بوده که نیاز به رعایت همه ما شهروندان دارد./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا