انرژی‌های پاک

استفاده از انرژی سبز در صنایع هند اجباری می‌شود

هند تغییراتی را در قوانین پیشنهاد کرده که استفاده از سهم حداقلی انرژی سبز در مصرف برق واحدهای صنعتی را اجباری می کند.

دولت هند در بیانیه‌ای اعلام کرد این پیشنهاد که در راستای فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی و مبارزه با تغییرات اقلیمی مطرح شده است، در کنار تجویز مصرف حداقلی انرژی تجدیدپذیر برای واحدهای صنعتی، توسعه بازار کربن در این کشور را تسهیل خواهد کرد.

وزارت نیروی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف بالا بردن تقاضا برای انرژی تجدیدپذیر در بخشهای کاربر نهایی مانند صنعت، ساختمان سازی، حمل و نقل و بخشهای دیگر است. این امر می تواند استفاده از هیدروژن سبز به عنوان جایگزینی برای سوختهای فسیلی موجود را تسهیل کند. گواهی‌های ذخیره کربن هم داده خواهد شد تا شرکتها را تشویق کند به سمت منابع انرژی پاک بروند. با این حال این بیانیه حداقل درصد استفاده که دولت قصد دارد اجباری کند را مشخص نکرده است.

تغییرات پیشنهاد شده حرکت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در عرصه سبز را درست پیش از گردهمایی سران جهان در کنفرانس اقلیمی COP۲۶ گلاسکو اسکاتلند بارز می کند. در این کنفرانس راههای محدود کردن انتشار آلایندگی و تغییرات اقلیمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. دولت مودی قصد دارد بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت نیروی نصب شده کشور را تا سال ۲۰۳۰ از منابع انرژی سوخت غیرفسیلی تولید کند.

هند سومین منتشرکننده بزرگ کربن و یکی از ۱۰ کشور آلاینده بزرگ جهان است. این کشور اوایل امسال یک هدف کربن خنثی را تعیین کرد اما تاکنون اقدامی انجام نداده است. مودی در سخنرانی روز استقلال در اوت طرحی را برای کاهش واردات انرژی هند در ۲۵ سال آینده در راستای اهداف بهره وری کربن تشریح کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت نیروی هند اعلام کرد جدیدترین تغییرات پیشنهادی به کاهش مصرف انرژی پایه سوخت فسیلی و انتشار کربن در جو کمک خواهد کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا