محیط زیست در صنعت و معدن

مهار آلودگی نفتی در اروندرود پس از ۴ روز

عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروندرود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی بندر آبادان پس از چهار روز به پایان رسید.

رضا سفاری، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این باره اظهار کرد: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند و نزدیک اسکله‌های بندر آبادان در روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰، سریعاً تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل موردنظر اعزام شد.

به نقل از مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان، وی افزود: تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره‌گیری از یدک کش افشین افرا، عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه از بوم‌های جاذب هم استفاده کرد. 

سفاری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی که حدوداً از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان که دو کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض است، طی تماس تلفنی با بندر خرمشهر اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: پس از مهار این آلودگی طی عملیات مشارکتی دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه  نفت تهیه شده بود اقدام شد و در مجموع پس از چهار روز تلاش همکاران، این عملیات با موفقیت به پایان رسید. 

سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود، گفت: در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان یادآور شد: در این عملیات از ۲۵ نفر نیروی انسانی، ۳ فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر، بوم باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب استفاده شد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا