محیط زیست در صنعت و معدن

صدور ۷۶ مورد اخطار برای واحدهای آلاینده در خراسان جنوبی

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: ۷۶ مورد اخطار برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده در خراسان جنوبی در سه ماه اول سال صادر شد.

فاطمه دعاگویان، امروز شنبه ۹ مردادماه در جمع خبرنگاران از پایش مستمر ۷۶ مورد اخطار به واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی استان خبر داد.

وی افزود: کارشناسان محیط زیست در استان بصورت مستمر، منظم و گاها سرزده از واحدهای صنعتی بازدید می کنند و واحدها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

دعاگویان با اشاره به اینکه توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در سه ماه اول امسال ۲۷۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی مورد پایش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا، فاضلاب و پسماند بررسی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی،  برخی واحدها در این زمینه ضعیف عمل کرده بودند که نتیجه آن صدور ۷۶ مورد اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده در استان شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: واحدهای صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا