محیط زیست

برخی به خاطر بی آبی به کشاورزی با فاضلاب روی آورده‌اند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کشت محصولات کشاورزی در استان البرز با فاضلاب همچنان ادامه دارد و برخی کشاورزان به خاطر کمبود آب به کشت با فاضلاب روی آورده‌اند.

فردین حکیمی ، در خصوص معضل آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در استان البرز، گفت: این موضوع در استان ادامه دارد و در برخی از مناطق کشاورزی با فاضلاب صورت می‌گیرد که بخش عمده آن در مناطقی مثل ماهدشت و هشتگرد است.

حکیمی افزود: جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کشاورزی با فاضلاب مسئولیت مستقیم دارند و تاکنون چندین جلسه درباره این معضل برگزار کرده‌اند اما مهم این است که جلسات خروجی داشته باشد.

وی در خصوص آبیاری با فاضلاب و تولید محصولات ناسالم گفت: یکی از وظایف علوم پزشکی بررسی همین موضوع به خصوص وجود فلزات سنگین در محصولات تولید شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه آبیاری با فاضلاب در استان البرز به دلیل در دسترس بودن فاضلاب و فراهم بودن زمینه تخلف صورت می‌گیرد، گفت: این مساله باعث شده برخی که قبلاً کشاورزی نمی‌کردند با در دسترس قرار گرفتن فاضلاب به کشاورزی با فاضلاب بپردازند.

حکیمی اضافه کرد: عده‌ای هم از قبل کشاورزی می‌کرده‌اند و اکنون با کمبود آب مواجه شده و به کشت با فاضلاب روی آورده‌اند.

وی افزود: برخی از کشاورزان هم آب در اختیار دارند اما فاضلاب به سمت کانال‌های آب اراضی آنها سرازیر می‌شود و با آب سالم اختلاط پیدا می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در البرز علاوه بر کشت محصولات غذایی با فاضلاب، شاهد کشت علوفه از جمله یونجه و ذرت علوفه‌ای هم با فاضلاب هستیم./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا