پسماند و بازیافت

پروژه های پسماند نقش اساسی در حفظ سلامت مردم و محیط زیست دارند

معاون وزیر کشور گفت: پروژه‌های پسماند به عنوان طرح‌های حیاتی باید در صدر سایر پروژه‌ها قرار گیرند؛ چرا که نقش اساسی در حفظ سلامت مردم و نگهداری از محیط زیست دارند.

مهدی جمالی‌نژاد در جریان بازدید از کارخانه کود آلی لاکان رشت، با اشاره به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی، از آمادگی دولت جهت تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها به ویژه دفن گاه زباله سراوان رشت خبر داد و اظهار کرد: حل معضل سراوان در گرو عزم و اهتمام جدی در سطح استان به ویژه شهر رشت است.

وی افزود: هیچ مانعی از سوی دولت جهت تزریق منابع وجود ندارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه همواره از تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه گیلان و شهر رشت استقبال کرده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، با بیان اینکه همواره بر کار شبانه روزی برای رفع معضل سراوان تاکید داشتم، تصریح کرد: پروژه‌های پسماند به عنوان طرح‌های حیاتی باید در صدر سایر پروژه‌ها قرار گیرند؛ چرا که نقش اساسی در حفظ سلامت مردم و نگهداری از محیط زیست دارند.

جمالی نژاد عنوان کرد: برای حل این چالش بزرگ به یک همت جمعی نیاز داریم و همه باید پای کار بیایند، زیرا معتقدیم اگر فقط همین معضل پسماند در گیلان و رشت حل شود بسیاری از مشکلات دیگر استان هم حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه پسماند در چهل سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: باید همه عزم جدی داشته باشند تا در گیلان شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.

معاون وزیر کشور، با تاکید بر هم‌افزایی مطلوب و انسجام لازم در گیلان برای رفع معضل زباله سراوان، خاطرنشان کرد: انجام این مهم به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و پیشنهاد می کنیم برای پیشبرد پروژه‌های پسماند و مدیریت زباله یک هسته متمرکز شکل گیرد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا