محیط زیست در صنعت و معدن

خسارت مادی ایرلاین های ارزان تر از قیمت کربن

افزایش به یکباره هزینه آلودگی در اروپا ایرلاین ها را تحت فشار گذاشته است، ایرلاین هایی که پیش از این هم با شیوع ویروس کرونا دست به گریبان بوده اند.

به گزارش از فایننشیال تایمز، هزینه خرید مجوزهای کربن بر اساس سیستم تجارت انتشارات اروپا، ETS، رکورد شکسته و در مقایسه با سطح قبل از کرونا دو برابر افزایش یافته و به بیش از ۵۰ یورو در هر تن رسیده است.

این امر برای ایرلاین های این منطقه مشکل ایجاد کرده است، این ایرلاین ها مجبور هستند برای پوشش میزان آلودگی که بر اساس مجوزهای بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است قیمت بسیار زیادی پرداخت کنند.

سیستم جدید بریتانیا از این ماه کار خود را آغاز کرده است و بر این اساس هر تن آلودگی ۵۰ پوند قیمت دارد.

اما ایرلاین های کوچک و ارزان چون ریان ایر (Ryanair)، ایزی جت (easyJet) و ویز ایر (Wizz Air) به ویژه از این جهت خسارت می بینند که این قیمت ها فقط پروازهای داخل اروپا و بریتانیا را پوشش می دهند.

جیمز راوبوتام، تحلیلگر دویچه بانک می گوید «نباید این واقعیت را فراموش کرد که قیمت کربن به شدت افزایش یافته و این ایرلاین ها هستند که از آن صدمه می بینند».

او می گوید این سه ایرلاین باید در سال مالی ۲۰۲۳ چیزی حدود ۶۰۰ میلیون یورو بابت هزینه های کربن پرداخت کنند درحالی که قبلا این هزینه ها حدود ۳۳۰ میلیون یورو بود.

در دوران شیوع پاندمی کرونا قرنطینه های اعمال شده برای مسافرت ها به کاهش مسافران ایرلاین ها منجر شد./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا