محیط زیست در صنعت و معدن

پتروشیمی ایلام به رفع فوری آلودگی محیط زیست ملزم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: شرکت پتروشیمی ایلام ملزم به رفع فوری آلودگی محیط زیست شد.

«غلامرضا ابدالی» در نشست بررسی روند آلودگی ناشی از  پساب پتروشیمی ایلام و تاثیر آن بر محیط زیست منطقه و فعالیت های کشاورزی و دامپروری، که با حضور فرماندار چوار، مدیر عامل و مسئولان شرکت پتروشیمی ایلام  برگزار شد، ضمن  انتقاد از روند آلودگی ناشی از تخلیه پساب خام از طریق شرکت پتروشیمی ایلام و اتلاف آبزیان در رودخانه پایین دست، اظهار کرد: مسئولان پتروشیمی ایلام باید با تصمیمات فوری آلودگی را کنترل کنند.

وی تاکید کرد: موضوع تلفات آبزیان به دلیل تخلیه پساب آلوده به رودخانه پایین دست در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

«فهدکمالوندی» فرماندار چوار با بیان اینکه موضوع خسارات به اراضی کشاورزی و دامداران به علت تخلیه پساب آلوده به رودخانه باید از سوی ارگانهای متولی نیز مورد پیگیری قرار گیرد از شرکت پتروشیمی خواست ضمن عدم تکرار هرگونه تخلیه آلودگی در رودخانه، سلامت مردم و استفاده کنندگان از رودخانه را مد نظر داشته باشند.

«نجفی سمنانی» مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که هیچ گونه آلودگی وارد محیط نشود ، گفت: اقدامات لازم در حوزه پسماند و سلامت رودخانه در واحد تصفیه خانه فاضلاب شرکت انجام می‌شود.

هفته‌ی  گذشته بیش از چندین هزار قطعه انواع ماهیان و سایر آبزیان در رودخانه چوار به دلیل آلودگی پساب مجتمع پتروشیمی ایلام  تلف شدند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا