انرژی‌های پاک

واگذاری پنل‌های خورشیدی به ۱۰۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تحویل یک هزار پنل خورشیدی قابل حمل به یک هزار خانوار عشایری در استان تا پایان امسال خبر داد.

“جمال معتمدی زاده” با اشاره به جلسات مشترکی که با اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، اظهار داشت: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.
وی گفت: این پنل‌ها (سامانه‌ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل‌های خورشیدی خبر داد و افزود: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.
معتمدی زاده، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.
وی گفت: در هفته جاری و با همراهی مدیران اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ پنل خورشیدی به ۲۰ خانوار عشایری در شهرستان گچساران به‌صورت نمادین واگذار می‌شود.
معتمدی زاده با اشاره به خدمات گسترده‌ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مشترکان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان نیز برق‌دار هستند.
به گزارش پاون، ۲۷۲ هزار اشتراک برق شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد./پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا