انرژی‌های پاک

تولید ۱۸۰۰ کیلووات برق خورشیدی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۸۰۶ کیلووات برق خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی تولید می‌شود.

سعید رضایی با بیان این‌که «سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سال ۱۳۹۷ اقدامات اجرایی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی را آغاز کرد»، اظهار کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع رایگان و خدادادی و در دسترس و تبدیل آن به انرژی الکتریکی با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در میان ادارات کل اوقاف کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ نیروگاه کوچک مقیاس با ظرفیت ۱۸۰۶ کیلووات با هزینه‌ای حدود ۱۷۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در بقاع متبرکه و موقوفات خراسان رضوی وارد مدار شده و سه نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در دست احداث است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رضایی تصریح کرد: اراضی وقفی و بقاع متبرکه نیز ظرفیت بهینه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد. به همین جهت نیروگاه‌های خورشیدی در ۲۲ بقعه متبرکه و موقوفه واقع در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی ایجاد شده است و باعث ایجاد یک درآمد پایدار شده است.

وی با بیان این‌که «بخش عمده انرژی و تولید برق کشور با سوخت‌های فسیلی صورت می‌گیرد»، اضافه کرد: سوخت‌های فسیلی تجدیدپذیر نیستند، اما خورشید منبعی دائمی است که از نظر آثار زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت می‌رساند و انرژی پاک، بی‌پایان، رایگان و بی‌خطر است، لذا بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفته‌اند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا