محیط زیست در صنعت و معدن

فعالیت معادن و پیمانکاران شن و ماسه در بستر فعال رودخانه‌های گیلان ممنوع شد

اکبری‌پور لزوم ایجاد بستر مناسب برای تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی و غضروفی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ۱۵ اسفند ماه امسال تمام فعالیت‌های معادن و پیمانکاران شن و ماسه در بستر فعال رودخانه‌های استان ممنوع شده است.

«ساسان اکبری‌پور»  با بیان اینکه باید بسترهای مناسب برای تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی و غضروفی در رودخانه‌های استان گیلان فراهم باشد اظهار داشت: در همین راستا از ۱۵ اسفند ماه امسال تمام فعالیت‌های معادن و پیمانکاران شن و ماسه در بستر فعال رودخانه‌های استان ممنوع شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی و غضروفی به ویژه ماهی سفید به سمت رودخانه‌های استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: یگان حفاظت محیط زیست گیلان اجرای گشت‌های منظم و پایش مناطق تحت امر را به شکل مستمر انجام داده و به شکل مدون در دستور کار خود قرار داده است.

اکبری‌پور ایجاد یک بستر مناسب و امن برای تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی و غضروفی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بدون تردید این گونه‌های پرارزش زیست محیطی از حیث اقتصادی نقش بسیار موثری در رونق کسب کار صیادان استان گیلان و جوامع محلی دارند بنابراین صیانت از این داشته‌ها امری حیاتی است.

وی ضمن اشاره به موضوع ممنوعت فعالیت‌های معادن و پیمانکاران شن و ماسه در رودخانه‌های استان گیلان ابراز داشت: بر این اساس اعلام می‌شود که تمام عوامل اجرایی و واحدهای دارای مجوز فعالیت، موظف به رعایت دستورالعمل‌های صادر شده هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل یگان حفاظت استان گیلان و ادارات تابعه در تمامی شهرستان‌ها جهت اجرای دقیق و پایش رودخانه‌ها در مناطق تحت مدیریت حضور داشته و متعاقبا نظارت‌های کامل را به انجام خواهند رساند./خبرگزاری شبستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا