محیط زیست

آغاز تولید برق از زباله در چند شهر کشور

محمد حسین متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر، در خصوص تولید برق از زباله در کشور گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و هیچ آسیبی به آن نرساند، تولید برق از زباله است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور است که ترکیبی از انواع نیروگاه‌ها بوده و در این میان جای دو نیروگاه زمین گرمایی و نیروگاه بر مبنای هیدروژن و پیل سوختی خالی است.

متولی زاده بیان کرد: خوشبختانه در کشورمان اقدامات لازم برای تولید برق از زباله در چندین شهر انجام شده به طوری که از زباله، برق تولید و به شبکه توزیع انتقال داده می‌شود که البته کار بسیار بزرگی است.

مدیر عامل شرکت توانیر بیان کرد: تولید زباله در شهرهای شمالی کشور بالا و دفع آن بسیار مشکل است و بنابراین تولید برق از زباله در مناطق شمالی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: نیروگاه هیدروژنی فناوری پیشرفته و کاربرد خاصی نسبت به سایر نیروگا‌ه‌ها دارند و با دو مشکل هزینه بالا و تامین هیدروژن مواجه هستند.

متولی زاده گفت: سرمایه گذاری در این خصوص بسیار بالا است و اگر شهرداری‌ها و یا افرادی علاقه‌مند به انجام این کار باشند ما از آنان حمایت می‌کنیم، چرا که باید بتوانیم هیدروژن را با استفاده از زباله و ترکیب بیوگاز زباله‌ها و سوخت‌هایی که ناشی از زباله هستند، تامین کنیم. 

او بیان کرد: امکان استفاده از فناوری‌های گازی‌ و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری می‌تواند به تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌ آلاینده‌های حاصل از زباله‌های جامد شهری کمک کند و هزینه نیروگاه‌ها را نیز کاهش دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا