محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

آلومینیوم چین به تنهایی به اندازه کل انتشارات برزیل و اندونزی کربن تولید کرد

جدیدترین گزارش‌های اقلیمی می گویند بخش آلومینیوم چین برای رسیدن به اهداف اقلیم خود باید نیروگاه های برق ناکارآمد زغال سنگی را تعطیل کند.

به گزارش از رویترز، امبر، اتاق فکر اقلیمی در جدیدترین گزارش خود می گوید که نیروگاه های برق زغال سنگی چین که مختص بخش آلومینیوم این کشور هستند و تعداد آنها معادل کل ناوگان نیروگاه های زغال سنگی آلمان است باید تعطیل شوند تا در یک دهه آینده پکن بتواند به اهدافی که برای اقلیم متعهد شده است برسد.

چین نیمی از کل آلومینیوم دنیا را تولید می کند، میزان تولید آلومینیوم چین در سال ۲۰۲۰ به ۳۷ میلیون تن رسید.

ژی ژیایی پینگ رییس جمهور این کشور اعلام کرده است که چین در سال ۲۰۳۰ به پیک انتشارات خود خواهد رسید و قبل از سال ۲۰۶۰ به صورت یک کشور با کربن خنثی در خواهد آمد.

امبر در گزارشی که منتشر شد می گوید رکورد تولید آلومینیوم چین در سال گذشته به اندازه مجموع انتشارات کشورهای اندونزی و برزیل دی اکسید کربن تولید کرده است.

یکی از نویسندگان این گزارش، مویی یانگ به رویترز گفته است که اگر چین می‌خواهد در نیمه های این قرن تبدیل به کشوری با کربن خنثی شود باید در ده سال آینده بتواند ۴۷ گیگاوات نیروگاه زغال سنگی ناکارآمد و خطرناک را که مختص بخش آلودمینیوم کار می کنند تعطیل کند.

در مقایسه با چین ظرفیت کل ناوگان نیروگاه های زغال سنگی آلمان برابر با ۴۲ گیگاوات است.

تولید گنندگان آلومینیوم چین به نیروگاه های خارج شبکه برق سراسری، موسوم به captive، وابسته هستند تا بتوانند فرایندهای به شدت انرژی بر خود را پیش ببرند، و این نیروگاه های اختصاصی نزدیک به ۶۵ درصد برق مورد نیاز این واحدها را تولید می کنند.

دولت چین اخیرا از تولید کنندگان آلومینیوم خواسته است تا از برق پاک برای نیازهای خود بهره برند. در سال های اخیر بخش بزرگی از تولید آلومینیوم چین به استان یونان در جنوب غرب چین منتقل شده است. بخش اعظم برق در این استان به صورت برق آبی تولید می شود.

با این حال امبر معتقد است که چالش های مقابل چین بسیار بالاتر از این راه حل هاست. بیش از ۴۵ درصد برق تولیدی نیروگاه های زغال سنگی ناکارآمد Cpive چین در بخش ذوب فلز در استان شاننگدانگ استفاده می شود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا