محیط زیست

آلودگی هوا به مهاجرت‌ های بزرگ منتهی می شود

یک کارشناس امور قضایی می گوید عواقب آلودگی هوا مختص داخل مرزهای یک کشور و از بین رفتن محیط زیست آن کشور نیست بلکه به مهاجرت‌های بزرگ در آینده منجر خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، دادگاهی در فرانسه از دیپورت یک مرد بنگلادشی مبتلا به آسم به کشور خود جلوگیری کرد به این دلیل که آلودگی هوای بنگلادش او را با خطر مرگ مواجه خواهد کرد.

سایلش مهتا، یک کارشناس امور قضایی که در زمینه محیط زیست تخصص دارد می گوید «ارتباط بین مهاجرت و از بین رفتن محیط زیست کاملا مشخص است. گرمایش جهانی باعث شده است بخشی از کره زمین غیرقابل سکونت شود، و در نتیجه مهاجرت در ابعاد بزرگ به یک نرم تبدیل می شود».

او هشدار می دهد عواقب آلودگی هوا و آب موضوعی نیست که از مرزهای کشورها عبور نکند و در داخل مرزها باقی بماند. ما می توانیم بحران های از بین برنده اقدامات بشردوستانه و سیاسی را متوقف کنیم به شرطی که رهبران دنیا از همین حالا اقداماتی را انجام دهند.

مهتا می گوید «ما حق تنفس هوا پاک را داریم. دولت ها باید این حق را به رسمیت بشناسند. اما مسئله این است که این مشکلات مربوط به آلودگی هوا فقط مختص مرزهای مثلا بنگلادش یا جهان سوم نیستند. آلودگی هوا سالانه به مرگ ۲۰۰ هزار نفر در بریتانیا منتهی می شود. یک چهارم مرگ های دنیا مربوط به آلودگی هواست».

این سخنان بعد از آن مطرح می شود که دادگاهی در فرانسه از دیپورت یک مردم بنگلادشی مبتلا به آسم به کشور خود جلوگیری کرد به این دلیل که آلودگی هوای بنگلادش او را با خطر مرگ مواجه خواهد کرد.

این مرد ۴۰ ساله به آسم شدید مبتلاست و وکلایش می گویند با رفتن به بنگلادش بیماری او تشدید خواهد شد.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های یل و کلمبیا، در سال ۲۰۲۰ بنگلادش در بین کشورهای آلوده در رتبه ۱۷۹ دنیا قرار گرفت.

غلظت آلاینده های ذرات معلق در هوای این کشور شش برابر بیشتر از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت است.

دیوید بوید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و محیط زیست می گوید «آلودگی هوا سالانه به مرگ ۷ میلیون نفر منجر می شود، بنابراین قابل درک است که چرا مردم می خواهند از کشورهای آلوده مهاجرت کنند وبه دنبال هوای پاک هستند».

او می گوید: آلودگی هوا یک مشکل جهانی است اما کسی توجهی را که باید داشته باشد به این موضوع ندارد چون اکثر مردمی که از آلودگی هوا می میرند فقرا و آسیب پذیرهای جامعه هستند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا