محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

حیاتی‌ترین مزیت صرفه‌جویی در مصرف برق، حفظ محیط زیست است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: جلوگیری از نابودی حیات، حفظ محیط زیست، جلوگیری از تخریب مناطق جنگلی و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، اساسی‌ترین، مهم‌ترین و ضروری‌ترین فایده مدیریت مصرف حامل‌های انرژی است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «بهمن داراب زاده» با اشاره به مزایای فراوان مدیریت مصرف انرژی برق شامل: جلوگیری از هدررفت سرمایه‌گذاری‌های سهمگین در بخش تولید، شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع، حفظ منابع ملی برای آیندگان، کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی افزود: مهمترین و حیاتی‌ترین مزیت مدیریت مصرف انرژی برق، جنبه زیست محیطی این قضیه است که در دنیای امروز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و سرمایه گذاری‌های هنگفتی برای حفظ آن انجام شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های دنیای امروز کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ محیط زیست به عنوان یک امانت برای ساکنان فعلی و آیندگان است.
داراب زاده تصریح کرد: اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف انرژی برق زمانی حساس‌تر می‌شود که بدانیم احداث هر کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع به خصوص در استان‌های شمالی نیاز به سرمایه گذاری هنگفت دارد و از جنبه زیست محیطی باز هم این امر حیاتی تر خواهد بود که بدانیم برای احداث خطوط فشار قوی برق‌رسانی، مناطق جنگلی در ارتباط با موضوع حریم خطوط دچار آسیب جدی می‌شوند و حتی در بعضی مواقع از بین خواهند رفت.
وی افزود: برای اینکه پاسخگوی مصرف بیشتر انرژی برق باشیم باید برق بیشتری تولید کنیم. برای تولید برق بیشتر، باید از سوخت های فسیلی بیشتری استفاده کنیم که این امر موجب تولید دی اکسید کربن بیشتر و آلوده کردن بیشتر محیط زیست می‌شود.
داراب زاده با اشاره به اینکه در بحث اصلاح الگوی مصرف انرژی تنها آموزش و فرهنگ سازی کافی نبوده و موفق نخواهد بود، گفت: برای اصلاح الگوی مصرف انرژی باید به تمامی جنبه‌های آن توجه داشت تا بتوانیم در این زمینه موفق شویم.
وی افزود: در امر استفاده بهینه از انرژی و اطلاع رسانی، باید استفاده بهینه از تمامی حامل‌های انرژی مد نظر قرار گیرد و به منظور اثرگذاری بیشتر و صرفه‌جویی در منابع مادی، از تاکید بر انرژی خاص خودداری کنیم و مدیریت مصرف را درباره تمامی انرژی‌ها از جمله آب، برق، گاز، بنزین و … اجرایی کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با راهکارهای بسیار ساده، نظیر خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از لامپ‌های کم مصرف، استفاده از روشنایی نور خورشید در روز و … می‌توان مصرف برق را به‌طور چشمگیری کاهش داد./پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا