محیط زیست در صنعت و معدن

۴۰ درصد از صنایع بزرگ خراسان شمالی از فیلترهای مناسب کاهش آلایندگی سوخت مازوت استفاده نمی کنند

معاون اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: حدود ۴۰ درصد از صنایع بزرگ این استان از فیلترهای مناسب برای کاهش آلایندگی سوخت مازوت استفاده نمی کنند.

هراتی اظهارکرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از صنایع بزرگ استان از مازوت به عنوان سوخت جایگزین استفاده می کنند بنابراین باید دارای فیلترهای مناسب برای این سوخت به جهت کاهش آلاینده ها باشند.

وی افزود: اما سیستم آن ها برای کاهش آلایندگی گاز طراحی شده است بنابراین نمی توانند استانداردها را در سوخت مازوت رعایت کنند و بعد از نمونه گیری های انجام شده اخطارهای لازم نیز ارائه شده است.

هراتی در ارتباط با فعالیت صنایع متوسط و کوچک در استان نیز بیان کرد: این صنایع با سوخت گاز فعال هستند و تاثیری در آلودگی هوا ندارند.

وی تاکیدکرد: اما فعالیت صنایع بزرگ استان تاثیری بر آلودگی هوای شهرهای این منطقه نداشته است و عامل اصلی آلودگی در شهر بجنورد گرد و غبار است که بر اثر فعالیت واحدهایی همچون سنگ شکن ها به وجود می آید.

این مقام مسئول با اشاره به آلودگی هوای شهر بجنورد طی هفته گذشته نیز توضیح داد: طبق بررسی صورت گرفته عدد منواکسید کرین و دی اکسید کربن بالا نبوده و چیزی که عدد بالایی را نشان می دهد ذرات غبار است.

وی تصریح کرد: از ساعت ۲۱ تا ۱۸ که تردد ماشین ها در بجنورد خیلی زیاد می شود غبار ایجاد شده توسط خودروها بر این امر موثر بوده است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا