انرژی‌های پاک

آمریکا همچنان کشور اول تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر است

شاخص شش ماهه ارزیابی ۴۰ کشور بزرگ تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر می گوید ایالات متحده همچنان رتبه یک تولید این انرژی هاست، چین دوم و استرالیا هم در مقام سوم است.

به گزارش «انرژی امروز» امسال فرانسه از رده سوم تولید کننده انرژی های سبز به رده هفتم سقوط کرده است. اما بریتانیا، پرتغال، مراکش، تایوان، لهستان و کره جنوبی توانستند رتبه های خود را بهبود دهند.

مکزیک، دانمارک و آلمان هم جزو کشورهایی بودند که در این شاخص افت کرده اند.

تحقیقات جدید نشان می دهد استرالیا در جذب سرمایه های انرژی های تجدیدپذیر جزو سه کشور اول فهرست تجدیدپذیرها قرار دارد. این اولین بار است استرالیا توانسته به این مقام دست یابد و دلیل آن توسعه سریع صفحات خورشیدی است.

در شاخصی که سالی دوبار ۴۰ کشور رده بالای بازار انرژی های تجدیدپذیر را ارزیابی می کند، ایالات متحده اول است و چین دوم.

حالا امسال استرالیا توانسته است از رده چهارم رنکینگ قبلی در ماه مه، به رده سوم صعود کند درحالی که هند از رده هفتم به رده چهارم رسیده است. دلیل این ارتقا مقام هند کاهش تعرفه های انرژی های خورشیدی و اهداف جدید است که این کشور برای تولید انرژی های تجدیدپذیر تعیین کرده است.

استرالیا توانسته است بیش از ۱۰ گیگاوات صفحات خورشیدی پشت بامی را توسعه دهد و تبدیل شود به بزرگ ترین کشور توسعه دهنده صفحات خورشیدی پشت بامی.

برنامه های این کشور برای صادرات انرژی های تجدیدپذیر به کشورهای آسیایی هم در ارتقای رتبه استرالیا بی تاثیر نبوده است.

البته شیوع پاندمی کرونا توسعه انرژی های تجدیدپذیر را در استرالیا با افت مواجه کرده است و از طرفی دولت هم به دنبال پرداخت سوبسید به پالایشگران نفت و بخش گاز طبیعی است که بتوانند روند رو به کاهش توسعه اقتصادی را به دلیل بحران کرونا معکوس کنند.

با این حال تحقیقات جدید می گوید که علی رغم عدم قطعیت های سیاسی و نوسانات قیمت، باز هم استرالیا در صدر تولید کنندگان و صادرکنندگان انرژی های سبز قرار گرفته است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا