محیط زیست

فشارها بر روی بوریس جانسون بر سر طرح انتشار کربن در انگلیس افزایش پیدا کرده است

در حالی که انگلیس قبل از مذاکرات مهم اقلیمی در سازمان ملل متحد، برای ارائه برنامه ملی خود در مورد انتشار کربن در آینده آماده می شود، بوریس جانسون با آزمون تازه ای از تعهدات سبز خود روبرو است.

به گزارش زیست آنلاین، فشارها بر روی نخست وزیر انگلیس برای رسیدن به هدف بلند پروازانه ملی برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰  که به عنوان یک مشارکت ملی مشخص (NDC) شناخته می شود، در حال افزایش است.

نیکلاس استرن، نویسنده بررسی اقتصاد تغییرات اقلیمی و رئیس انستیتوی تحقیقاتی گرانتام در دانشکده اقتصاد لندن، به گاردین گفت: انگلیس باید هدف خود را کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، در مقایسه با سال ۱۹۹۰ قرار دهد.

“مبارزان سبز” روز جمعه به جانسون نامه نوشتند و خواستار کاهش حداقل ۷۵ درصدی کربن به عنوان سیاست انگلستان شدند و استدلال کردند که این امر با توجه به برنامه ۱۰ ماده ای دولت برای اقتصاد سبز ممکن است. این نامه با استناد به تجزیه و تحلیل هایی است که نشان می دهند که هدف کاهش ۷۲ درصدی در حال حاضر امکان پذیر است زیرا واکنش جهان به بیماری همه گیر ویروس کرونا نشان داد که چگونه می توان در موارد اضطراری به سرعت اقدام کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز پنجشنبه در مورد نیاز کشورهای توسعه یافته برای توسعه دادن بلند پروازی های خود صحبت کرد. وی طی سخنانی در شورای روابط خارجی اروپا گفت: تا اوایل سال ۲۰۲۱، کشورهایی که عامل بیش از ۶۵ درصد از انتشار دی اکسید کربن جهان هستند و بیش از ۷۰ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند، تعهدات بلن دپروازانه ای در مورد خنثی سازی کربن خواهند داد. اما ما هنوز در رقابت با زمان عقب هستیم. هر کشور، شهر، موسسه مالی و شرکت باید برای حرکت به سمت انتشار صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ برنامه ریزی کند. ما باید این برنامه ها را خیلی زودتر از Cop26 ببینیم. /زیست انلاین

منبع: Guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا