انرژی‌های پاک

۵۸ نیروگاه خورشیدی در کردستان فعال شده است

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، گفت: درشش ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و۸۵۰میلیون و ۹۰۰هزار ریال بابت تولید انرژی نیروگاه های خورشیدی به مشترکین و تولیدکنندگان برق خورشیدی دراستان پرداخت شده است.

هیوا خرم، اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی استان کردستان و وجود۲۷۰ روز آفتابی در طول سال و پایین بودن درجه حرارت، شرایط مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی در استان کردستان فراهم است.

وی افزود: از آغاز طرح نصب نیروگاه های خورشیدی تا شش ماهه اول سال جاری ۵۸ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در مجموع برای ادارات، مدارس و مشترکین خصوصی با ۵۰۵کیلووات ظرفیت درسطح استان نصب شده است که ۱۵ نیروگاه پنج کیلوواتی از این تعداد درپشت بام ۱۵مدرسه در سطح استان نصب شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان درادامه بیان کرد: در راستای تحقق مصوبه تامین ۲۰درصدی انرژی مصرفی ادارات از طریق منابع تجدید پذیر،۲۶ اداره سطح استان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵۵کیلووات بر روی پشت بام ساختمان های اداره تابعه خود کرده اند.

خرم عنوان کرد: با توجه به ارائه طرح های خرید تضمینی برق تجدید پذیر از جانب وزارت نیرو هم اکنون ۱۷مشترک خصوصی دراستان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی بر روی پشت بام منازل خود کرده اند.

وی افزود: درشش ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و ۸۵۰میلیون و ۹۰۰هزار ریال بابت تولید انرژی نیروگاه های خورشیدی به مشترکین و تولیدکنندگان برق خورشیدی دراستان پرداخت شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ذکر کرد: کمیته امداد نیز به تازگی شروع به نصب نیروگاه های کوچک برق خورشیدی برای مددجویان خود کرده است که برای هرمددجو تولید ۵کیلووات  برق در نظر گرفته شده است و تا به حال این طرح برای  ۶مددجو دراستان عملیاتی شده است.

خرم خاطرنشان کرد: بهره گیری از نیروگاه های برق خورشیدی از سال۸۸ در استان آغاز شده است و شرکت توزیع نیروی برق استان با نصب اولین نیروگاه خورشیدی درساختمان ستادی، برق شمالی سنندج و اتفاقات برق دراین زمینه پیش قدم بوده است.

وی درپایان به مزایای استفاده از نیروگاه های خورشیدی علاوه بر کسب درآمد برای مشترکین اشاره و کاهش استفاده ازسوخت های فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی درمصرف انرژی و… را از مزایای احداث و استفاده از نیروگاه های خورشیدی برشمرد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا