محیط زیست در صنعت و معدن

اتاق فکر اقلیمی چین: زغال سنگ دیگر بس است

اتاق فکر ارشد در مباحث اقلیمی در چین خواستار کاهش بیشتر استفاده از زغال سنگ و جلوگیری از انتشارات آن شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اتاق فکر ارشد چین در مباحث اقلیمی روز دوشنبه گزارش جدید منتشر کرده است. در این گزارش بر کاهش بیشتر انتشارات کربن و استفاده از زغال سنگ در ۵ سال آینده تاکید شده است.

این اتاق فکر بالاترین مرجع گزارش های اقلیمی در چین است. این گزارش کلیدی ترین یافته های ۱۸ مطالعه دولتی را به صورت خلاصه گردآوری و توسط انستیتو تغییرات اقلیم و توسعه پایدار دانشگاه تساینگو منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که چین باید در ۵ سال آینده به شدت به فکر کنترل مصرف و توسعه نیروگاه های زغال سنگ سوز باشد. در این گزارش تاکید شده است که دولت باید تا سال ۲۰۲۵ انتشارات کربن را کاهش دهد و حتی به رشد منفی انتشارات برسد.

چین بر آن است که مصرف گاز طبیی را از ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ افزایش دهد و لذا کارشناسان بر این باورند که انتشارات حاصل از مصرف گاز طبیعی باید با کاهش مصرف زغال سنگ جبران شود.

چین تولید کننده ۲۹ درصد از انتشارات جهانی کربن است و انتظار می رود تا اهداف بلندپروازانه تری برای کاهش انتشارات خود درنظر بگیرد. این امر مستلزم آن است که در اجلاس آتی حزب کمونیست که برنامه کاری سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ را تعیین خواهد کرد کاهش رشد اقتصادی مد نظر قرار گیرد.

در این گزارش تاکید شده است که کاهش هر چه سریع تر مصرف کل انرژی برای جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه ای دمای هوا تا ۲۰۵۰ ضروری است.

بر اساس این گزارش حتی اگر دما دو درجه هم افزایش یابد باز هم باید سهم زغال سنگ از مصرف انرژی با کاهش ۱۵ درصدی در سال ۲۰۵۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۷.۷ درصد کاهش یابد.

این گزارش از چین خواسته است تا سال ۲۰۳۰ شدت انرژی خود را ۶۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش دهد و مصرف انرژی های غیرفسیلی را تا این بازه زمانی ۲۵ درصد افزایش دهد./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا