انرژی‌های پاک

رسیدن به انتشارات کربن خنثی در نوردیک نیازمند ۷۵ درصد افزایش برق سبز است

گزارشی که جدیدا منتشر شده است می گوید اگر کشورهای منطقه نوردیک بخواهند انتشارات کربن خود را به سطح خنثی برسانند باید ۲۹۰ تراوات ساعت برق جدید تولید کنند یعنی افزایش ۷۵ درصدی تولید برق نسبت به سطح فعلی.

به گزارش «انرژی امروز» کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد قصد دارند تا سال ۲۰۵۰ سطح انتشارات خود را به خنثی برسانند به این معنی که سوخت های فسیلی مورد استفاده در خانه ها، حمل و نقل و صنایع را کنار گذاشته و از سوخت های جایگزین بدون کربن استفاده کنند.

بنابراین میزان تقاضای مصرف برق در این منطقه با افزایش همراه خواهد بود به طوری که علاوه بر این که باید نیروگاه های برق آبی و هسته ای خود را تعمیر و بهینه سازی کنند، بلکه باید ۸۳ گیگاوات منبع برق تجدیدپذیر دیگر هم راه اندازی کنند.

به گزارش آرکیتیک تودی، مطالعه ای که توسط دولت فنلاد انجام شده است می گوید ظرفیت جدید برق مورد نیاز این منطقه برای رسیدن به اهداف اقلیمی باید ۷۰ درصد با افزایش ظرفیت تولید ساحلی برق بادی، ۲۰ درصد تولید فراساحلی برق بادی و ۱۰ درصد هم از انرژی های خورشیدی تامین شود.

فنلاند تا ۲۰۳۵، ایسلند تا ۲۰۴۰، سوئد تا ۲۰۴۵ و نروژ و دانمارک تا ۲۰۵۰ برنامه ریزی کرده اند به کربن خنثی برسند.

بزرگترین مشکل هم کربن زدایی در بخش هایی چون حمل و نقل، هم در کشتی رانی و هم در هواپیمایی و نیز صنایعی چون فولاد و مواد شیمایی است.

بنابراین این کشورها باید بتوانند تکنولوژی های جدیدی چون جذب و ذخیره سازی کربن، تولید سوخت های بدون انتشارات چون هیدروژن و نیز افزایش استفاده از بیوسوخت ها را در دستور کار خود قرار دهند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا