محیط زیست

بازنگری در قوانین اعلام ورشکستگی شرکت‌های نفتی برای جلوگیری از مشکلات محیط زیستی

یالات متحده برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه زیست محیطی در چاه های نفت متروک مانده شرکت‌های نفتی که اعلام ورشکستگی کرده اند، بر آن است تا قوانین مربوط به ارائه اسناد ورشکستگی را سفت و سخت تر کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، والتر کرویکشانک، مدیر مسوول در دپارتمان امور مدیریت انرژی اقیانوسی، می‌گوید که وزارت کشور آمریکا قونینی را در حال تدوین دارد که بر اساس آن از این پس هر شرکتی که اعلام ورشکستگی کند نمی تواند از زیر بار مسوولیت چاه های تولید نفت خود شانه خالی کند.

کرویکشانک در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که «قوانین فعلی ما مربوط به دهه ۱۹۹۰ است… و هر کس تفسیری از آن دارد. حالا می خواهیم این قوانین را ساده سازی کنیم».

وود مکنزی می گوید: در یک دهه آینده شرکت های اکتشاف مجبور هستند سالانه یک میلیارد دلار برای از رده خارج کردن چاه های نفت قدیمی در خلیج مکزیک خرج کنند.

دولت ایالات متحده به دنبال آن است که با کاهش شدید قیمت نفت و اعلام ورشکستگی شرکت‌های نفتی، بار این هزینه ها بر دوش مالیات دهندگان نباشد.

هزینه های بزرگ پاکسازی

بر اساس اعلام هاینس و بونه (Haynes and Boone LLP )، از سال ۲۰۱۹ تا کنون تعداد شرکت هایی که اعلام ورشکستگی کرده اند ۶۲ درصد افزایش یافته است. به ویژه  در هفته های اخیر چندین شرکت در خلیج مکزیک اعلام ورشکستگی کرده اند.

اما لزوما وضعیت قیمت کم نفت نبوده که وزارت کشور را بر آن داشته قوانین خود را سفت و سخت تر کند. کرویکشانک می‌گوید از سالها پیش این موضوع تحت بررسی بوده است.

او می گوید شرکت های که اعلام ورشکستگی می‌کنند مجبور نیستند هزینه های مالی اضافی داشته باشند. این چیزی نیست که قابل قبول باشد. و باید پیگیری شود.

کرویکشانک می گوید اگر این قوانین بدون تغییر نهایی شوند برخی شرکت ها مجبورند وثیقه‌های مالی اضافی برای مسوولیت های خود درباره چاه های نفت از رده خارج خود بپردازند.

از سال گذشته تا کنون بسیاری از شرکت های نفتی لابی های بسیاری در کاخ سفید برای جلوگیری از تصویب این قانون داشته اند که در میان آنها شرکت هایی چون بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل هم بودند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا