انرژی‌های پاک

همکاری شرکت اروپایی برای توسعه پروژه های بادی دریایی در ژاپن

شرکت نروژی Equinor با شرکت‌های Jera و J-Power همکاری کرده است تا به طور مشترک در اولین حراج بادی دریایی در ژاپن شرکت کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این شرکت‌ها ارزیابی و کار خود را شروع کرده‌اند تا در حراج آینده که ظرف چند ماه آغاز خواهد شد، پیشنهادات خود را ظرف مدت کوتاهی ارائه دهند.

دولت ژاپن یوری هونجو و نوشیرو، دو منطقه در خارج از ساحل شمال ژاپن از منطقه آکیتا، را به عنوان مناطق تبلیغاتی برای مزارع بادی دریایی اختصاص داده است.

برای هر یک از مزارع بادی دریایی به ترتیب حدود ۴۰۰ مگاوات و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت تعیین شده است.

جنس اوکلند، معاون ارشد توسعه تجارت در راه حل های انرژی جدید در Equinor اظهار کرد: ژاپن پتانسیل بالایی برای توسعه بازار برای مزارع بادی دریایی دارد. جاه طلبی آنها برای افزایش منابع انرژی تجدیدپذیر زیاد است. ژاپن درحال حاضر ۱۵-۱۶ درصد از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کند و هدف این کشور افزایش این مقدار تا حدود ۲۲-۲۴ درصد تا سال ۲۰۳۰ است. این کشور با اضافه کردن ۱۰ گیگاوات ظرفیت بادی به تعهدات خود در مورد تغییرات آب و هوایی می‌رسد.

وی همچنین افزود: ژاپن به دلیل داشتن آب‌های عمیق‌تر نسبت به سایر کشورهای جهان بهترین و با ثبات‌ترین کشور برای اجرای پروژه‌های بادی دریایی خواهد بود. با توجه به اینکه شرکت Equinor به عنوان پیشرو در زمینه توسعه بادی دریایی است، ما صلاحیت و مهارت فنی مورد نیاز را داریم و آماده کمک طولانی مدت به برنامه های بلند پروازانه این کشور هستیم./منبع : انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا