محیط زیست

تبدیل شدن اروپا به بزرگترین مرکز بازیافت پلاستیک در جهان

همکاری جدیدی بین شرکت فناوری پلاستیک پایدار Loop Industries و شرکت خدمات زیست محیطی SUEZ برای ایجاد آنچه ادعا می شود بزرگترین پروژه بازیافت پلاستیک در جهان است، آغاز شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این کارخانه عظیم، که در اروپا مستقر خواهد شد، پلاستیکی با کیفیت بکر، با کیفیت مواد غذایی، ۱۰۰٪ بازیافت شده و قابل بازیافت بی نهایت تولید خواهد کرد که هدف آن تأمین نیازهای مارک های جهانی است که به دنبال ۱۰۰٪ محتوای بازیافتی برای بسته بندی هستند.

این مرکز توانایی تولید معادل تقریبی ۴.۲ میلیارد بطری نوشیدنی با درجه مواد غذایی را دارد که سالانه از ۱۰۰٪ پلاستیک PET قابل بازیافت ساخته شده است.

پیش بینی می شود این نیروگاه سالانه حدود ۱۸۰،۰۰۰ تن دی اکسید کربن صرفه جویی کند، در مقایسه با تولید PET باکره از یک فرآیند پتروشیمی سنتی – این پس انداز معادل تقریبا ۴۱۸،۰۰۰ بشکه نفت است.

دانیل سولومیتا ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Loop ، گفت: اروپا پیشتاز تولید پلاستیک های پایه نفت است. آنها از طریق مقررات و مالیات های سختگیرانه ، نمونه ای جهانی از انتقال به یک اقتصاد دایره ای تر می کنند.

اروپا هر ساله تقریبا ۵/۵ میلیون تن پلاستیک PET مصرف می کند که کمتر از ۷٪ آن به بطری باز می گردد.

دولت های اروپایی اکنون مقررات جدیدی را برای پلاستیک های یکبار مصرف وضع کرده و حداقل قوانین محتوای بازیافتی را برای بسته بندی وضع کرده اند./منبع : انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا