اخبار

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی یزد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از برنامه‌ریزی برای افزودن نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی به شبکه در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان از ۵۸.۵ مگاوات به ۶۸.۵ مگاوات افزایش می‌یابد.

 ابوالفضل اسدی اسدی در دیدار مدیران عامل صنعت برق استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در جریان حادثه ناشی از طوفان اخیر پرداخت و گفت: خوشبختانه با مدیریت به‌موقع، انجام عملیات لازم برای مهار خطرات احتمالی و انجام مراحل تعمیرات و بازگردانی شبکه، بدون اعمال خاموشی و به‌خوبی در حال انجام است.
وی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت حریم خطوط فوق‌توزیع و انتقال، ساخت‌وساز بنا در حریم این خطوط را موجب بروز حوادث منجر به خسارت به مردم دانست و افزود: عمر برخی خطوط به ۳۵ سال می‌رسد و فونداسیون آنها نیاز به تقویت دارد که امیدواریم با تأمین اعتبار و اقدامات لازم این مشکل رفع گردد.
اسدی ضمن تشریح برنامه‌های توسعه صنعت برق؛ از برنامه‌ریزی برای افزودن نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد تا از این طریق، ظرفیت نیروگاه خورشیدی استان از ۵۸.۵ مگاوات به ۶۸.۵ مگاوات افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت تولید قطعات موردنیاز صنعت برق در داخل کشور و تأثیر این مهم در کاهش قیمت‌ها خاطرنشان کرد: در ۴ سال گذشته نیز برخی از قطعات بزرگ و مهم موردنیاز صنعت برق که از خارج کشور تأمین می‌شده، به کمک شرکت‌های داخلی ساخته‌شده است.
در پایان این نشست محسن شیرغلامی سرپرست شرکت تولید برق و محمد جعفری مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد به تشریح وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه­‌های برای پیک بار ۹۹ پرداختند و گزارش عملکرد شرکت‌های متبوع خود و اقدامات انجام‌شده در ایام نوروز و شرایط قرنطینه را ارائه کردند./دولت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا