اخباربهینه سازی انرژیمحیط زیست

آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری در اراک

 مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری در اراک با محوریت کوی علوی آغاز شد.

فرامرز مهاجرانی در مراسم رونمایی از طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری گفت: با هدف جلب نظر سرمایه‌گذار بخش خصوصی و فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک از مبدا پسماندهای شهری، سامانه جمع‌آوری و خرید پسماند خشک رونمایی شد.

وی افزود: در این راستا و با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک، میزان، نوع و منابع تولید پسماندهای شهری در مناطق مختلف شهر بررسی و در مرحله بعد به برآوردهای اقتصادی و تدوین مدل مشارکتی پرداخته شد، همچنین نقاط ضعف طرح و طرح پیشین که مراجعه هفتگی طی ساعات اداری بود مدنظر قرار گرفت و این نواقص با اجرای طرح جدید و استفاده از سامانه هوشمند طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک رفع شد.

مهاجرانی بیان کرد: در این طرح ابتدا آموزش‌های لازم در خصوص شیوه اجرای طرح و لزوم جداسازی پسماندها شامل کاغذ، کارتن، مقوا، پلاستیک، پت، شیشه الکتریکی و الکترونیکی، منسوجات، چوب و انواع فلز انجام و سپس نحوه نصب اپلیکیشن، شماره تماس و اطلاع به سامانه جمع‌آوری جهت تحویل، ارائه و در صورت دریافت پسماند، هدایا یا وجه نقد به شهروندان پرداخت خواهد شد، سپس پسماندهای تولیدی به ایستگاه موقت جهت توزین، پردازش اولیه و آماده‌سازی برای بازیابی مجدد منتقل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک اضافه کرد: این طرح ابتدا در منطقه کوی علوی(مسکن) با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۴۰ نفر و بکارگیری ۷ دستگاه خودرو مخصوص و ۲ موتورسیکلت انجام خواهد شد و امید است با اجرای موفق طرح و همکاری شهروندان در پیشبرد و توسعه اهداف شهروند هوشمند و دوستدار محیط زیست گام مناسبی برداشته شود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا