اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

مشکلات پسماند صنایع استان بوشهر برطرف شود

بوشهر – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مشکلات پسماند صنایع استان بوشهر برطرف شود.

فرهاد قلی‌نژاد در نشست با فعالان صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه صنعتی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و شاهد توسعه صنعت در نقاط مختلف استان هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا با همراهی صنایع استان بوشهر و برگزاری این نشست‌ها در کنار هم آستین بالا بزنیم برای اینکه مفهوم نوین توسعه پایدار را بتوانیم در استان پیاده سازی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: از دیگر اهداف ما تشریح آخرین قوانین و مقررات زیست محیطی داخل و همچنین کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی و بررسی مسائل و مشکلات طرح شده در صنعت و همکاری و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکل مطرح شده و انتقال تجربیات است.

وی تاکید کرد:‌ امروز نگاه در سازمان محیط زیست یک نگاه جریمه و بازدارنده برای صنایع و تولید نیست ما هم به صنعت و توسعه و هم به محیط زیستی سالم برای زیستن نیاز داریم.

قلی‌نژاد به اهمیت بالای محیط زیست و حفظ آن اشاره کرد و ادامه داد: حفظ محیط زیست در صنعت تبدیل به صرفه جویی در هزینه‌ها و تامین منایع دیگر برای تولید دوباره شده است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های کشور ما توجه به مفهوم محیط زیست است که با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است و برخی از این چالش‌ها تبدیل به بحران شده و برای رفع چالش‌هایی چون بحران آب، خشک شدن تالاب‌ها، رودخانه‌ها و همچنین پدیده گرد و غبارو سایر مشکلات زیست محیطی  تلاش گسترده‌ای داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: شرکت‌های پتروشیمی در منطقه به سمت استاندارد سازی حرکت کرده‌اند. ما در قالب صنایع سبز از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: امیدوار هستیم که امسال هم در  فصل بار گذاری اطلاعات صنعت  سبز همه دوستان در اچ‌اس‌ای تلاش و همت کنند و فعالیت و مسایل زیست محیطی که در شرکت انجام شده،  برای الگو سازی و تعمیم اقدامات برای صنایع دیگر برای حرکت به سمت حفظ محیط زیست انعکاس دهند./خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا