محیط زیست

تاثیر کروناویروس بر کاهش تولید زباله‌های خانگی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، بیماری همه‌گیر کروناویروس باعث تغییر در میزان تولید زباله‌های مواد غذایی شده است.

به نقل از تریهاگر، محققان دریافتند، خانه‌نشینی عاملی برای اتلاف مواد غذایی در رستوران‌ها شده، اما این اتلاف در خانه کاهش‌یافته است.

این افزایش اتلاف مواد غذایی به عادات سفارش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی برای مصرف‌کنندگان نسبت داده می‌شود.

محققان اظهار کردند: متوسط هزینه مواد غذایی تلف‌شده از ۱۱۱ پوند (۱۳۵ دلار) در هر رستوران در هفته به ۱۴۸ پوند (۱۸۰ دلار) افزایش‌یافته است. بااین‌حال، ضایعات مواد غذایی در خانه‌های افراد کاهش‌یافته است.

این بررسی در دسامبر ۲۰۱۹ نشان داد که افراد ۹ درصد ازآنچه سفارش می‌دادند را دور انداختند، اما در آوریل ۲۰۲۰ این میزان به ۷ درصد کاهش‌یافته است.

در حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اظهار کردند: از زمان خانه‌نشینی، میزان نظارت بر هدر رفت مواد غذایی در خانه را افزایش داده‌اند و بیش از ۸۰ درصد از آنان با این نظر موافق بودند که انبارها و قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌ها عاملی برای افزایش آگاهی درباره ضایعات مواد غذایی شده است.

این دوران برای رستوران‌ها بسیار سخت بوده است. چون آنها از مصرف مواد غذایی مشتری آگاهی نداشتند و اتلاف مواد غذایی آنها افزایش یافت.

نتایج نشان داد، وعده‌های غذایی پخته‌شده۵۰ درصد و مواد تازه استفاده‌نشده ۴۳ درصد به هدررفته است.

کاهش زباله‌های غذایی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانیم تولید کربن ناشی از مواد غذایی را کاهش دهیم و تاثیر مثبتی بر محیط‌زیست بگذاریم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا