انرژی‌های پاک

احداث ۷ نیروگاه خورشیدی در روستا‌های اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل، از راه‌اندازی هفت نیروگاه خورشیدی در روستا‌های استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای طرح پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی، هر خانوار سالانه حدود ۱۰۰ میلیون ریال درآمدزایی خواهد داشت.

 “حسین قدیمی” گفت: شرکت توزیع  برق استان اردبیل با هدف برخورداری از مزایای فنی، اقتصادی و زیست محیطی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، طی قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله، برق حاصل از تولید نیروگاه‌های خورشیدی را در روستا‌ها با هدف بهبود اشتغال و درآمدزایی مددجویان کمیته امداد خریداری می‌کند.
وی افزود: با اجرای طرح پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی، هر خانوار سالانه حدود ۱۰۰ میلیون ریال درآمدزایی دارد که بخشی از این درآمد بابت پرداخت اقساط تسهیلات اجرای طرح کسر و بقیه درآمد به حساب خانوار واریز می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۵ کیلووات در روستا‌های کرندق، گنجگاه و نیلق از توابع شهرستان کوثر با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال در پشت بام منازل مسکونی مددجویان این روستا‌ها در حال اجراست و در روز‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در این زمینه تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدامات بیشتری در این زمینه در راستای ایجاد درآمد پایدار برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.
قدیمی گفت: برای اجرای این طرح، به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل منابع بانکی توسعه کارآفرینی با بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود و حداکثر زمان بازگشت سرمایه در این طرح ۳.۵ سال است.
وی افزود: اجرای این طرح با مشارکت سه جانبه شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به عنوان خریدار، بانک توسعه کارآفرینی به عنوان حامی مالی و توسط گروه‌های جهادی تخصصی سازمان بسیج مهندسان صنعتی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در راستای عملیاتی نمودن طرح جهاد روشنایی و کمک به خانوار‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده و تا ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید./برق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا