محیط زیست در صنعت و معدن

جلوگیری از فعالیت کامیون‌های در حال برداشت غیرمجاز شن و ماسه رودخانه سیاهکل

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: امروز از فعالیت کامیون‌ها و بیل میکانیکی که درحال برداشت غیرمجاز شن و ماسه بودند، جلوگیری شد. 

لطیف جواهر دشتی گفت: از اسفندماه سال گذشته اعلام کردیم که تا پایان فروردین سال ۹۹، برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها ممنوع است زیرا در فصل تخم‌ریزی آبزیان ارزشمند رودخانه‌ها از جمله ماهیان به سر می‌بریم و نباید هیچ گونه خطری آنها را تهدید کند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو نسبت به این ممنوعیت‌ها بی‌توجهی می‌کنند که با برخورد جدی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مواجه می‌شوند.

جواهر دشتی ادامه داد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها نه تنها گونه‌های جانوری و آبزی را در رودخانه‌ها با تهدید انقراض نسل مواجه می‌کند، بلکه محیط زیست خود رودخانه‌ها را نیز تخریب می کند.

وی تصریح کرد: ورود به رودخانه‌ها و برداشت شن و ماسه با کامیون‌ها علاوه براینکه نسل گونه‌های مهم گیاهی و جانوری را تهدید می‌کند به درختان و درختچه‌های بومی کنار رودخانه‌ها که بسیار در حفاظت از محیط زیست رودخانه و منطقه مهم هستند، آسیب جدی وارد می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل با بیان اینکه شهرستانهایی که در جوار رودخانه سفیدرود هستند از دست سودجویان و متخلفین در امان نیستند گفت: محیط بانان شهرستان سیاهکل به صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی هستند.

وی افزود: صبح امروز چند دستگاه کامیون مشاهده شدند که در حال برداشت غیرمجاز شن و ماسه از منطقه مرزی شهرستان سیاهکل بنام بازقلعه دژ بودند.

جواهر دشتی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند با شناسایی عامل برداشت غیرمجاز شن و ماسه در محدوده مرزی شهرستان سیاهکل و بخش سنگر از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند.

وی افزود: ضمن توقف عملیات برداشت، پرونده متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مامورین حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل کلیه مناطق و با رعایت اصول بهداشتی، محیط بانان و مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان، طی این مدت موفق به کشف و جلوگیری از تخلفات متعدد در زمینه های شکار، صید، تخریب اراضی، قاچاق چوب و همچنین برداشت های غیر مجاز شن و ماسه در سطح شهرستان شدند./ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا