محیط زیست

با ماسک و دستکش استفاده شده چکار کنیم؟

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه رها کردن ماسک، دستکش و دستمال کاغذی در محیط به یک معضل جدی تبدیل شده، گفت: این کار مردم به شیوع کرونا دامن می‌زند.

آذر ولی‌زاده با بیان اینکه نگرانی از شیوع کرونا استفاده از وسایل بهداشتی مانند ماسک، دستکش و دستمال کاغذی را افزایش داده، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد وسایل بهداشتی استفاده شده را در کوچه و خیابان رها می‌کنند که این کار به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این پسماندها خود ناقل بیماری در محیط زیست است و می‌تواند ویروس را در آب، هوا و حتی بدن سایر موجودات زنده از جمله حیوانات منتشر کند و دوباره به انسان برگردد.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، استفاده از ماسک و دستکش اگر همراه با رها کردن آنها در محیط طبیعی باشد، به شیوع ویروس کرونا دامن خواهد زد.

ولی‌زاده معتقد است، در این شرایط افرادی که این زباله‌ها را جمع می‌کنند خصوصا پاکبان‌ها بسیار در معرض خطر هستند.

وی بهترین شیوه دور انداختن ماسک، دستکش و دستمال کاغذی را قرار دادن آنها در یک کیسه در بسته دانست و عنوان کرد: همه افراد باید هنگام خروج از خانه حتما یک کیسه همراه داشته باشند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: رها کردن دستکش، ماسک و دستمال بدون کیسه در سطل‌های زباله به دلیل وجود معضل زباله‌گردها می‌تواند به انتقال بیماری دامن بزند.

ولی زاده همچنین از صدور دستورالعمل‌های ویژه بهداشتی برای امحا پسماندهای بیمارستانی نیز خبر داد که به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا