محیط زیست

راهکار شهر بیله‌فلد آلمان در مقابله با آلودگی پلاستیک

 شهر بیله فلد در آلمان، با تبدیل زباله‌ها به آثار هنری، با آلودگی ناشی از پلاستیک مقابله می‌کند.

به نقل از نیوزسیتی، این روزها که سراسر جهان را پلاستیک و زباله‌های آن فراگرفته است، محققان در جستجوی روش‌هایی برای حذف این ماده از طبیعت هستند، ازاین‌رو در شهر بیله فلد آلمان، از تمام علاقه‌مندان به تمیزی شهر و داشتن شهر بدون پلاستیک دعوت شده تا در ۲۹ فوریه به پاکسازی سطح شهر کمک کنند.

جمع‌آوری زباله و مدیریت پلاستیک‌های دور ریخته شده، برای بسیاری از شهرهای اروپایی ازجمله شهر بیله‌فلد بسیار مهم است، به همین دلیل، مقامات و فعالان محلی مشتاقانه در جستجوی راه‌حل‌های جدید و خلاقانه هستند تا بتوانند زباله‌های پلاستیکی را از محیط جمع‌آوری کنند.

به‌طور کلی پلاستیک‌های موجود در طبیعت هم همانند دیگر زباله‌ها، سوزانده یا با استفاده از طیف وسیعی از امکانات، پردازش می‌شوند. اما محققان معتقدند که این روش تنها راه‌حل برای از بین‌بردن زباله‌های پلاستیکی نیست.

در ۲۹ فوریه، فعالان این شهر با عنوان ” بیله‌فلد برای آینده “، اقدام به برگزاری مراسم پلوگینگ (ترکیبی است از دویدن با برداشتن زباله) می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ این روش به‌عنوان یک فعالیت سازمان‌یافته در سوئد آغاز شد و پیرو افزایش نگرانی از آلودگی پلاستیک در سال ۲۰۱۸ پلوکینگ به کشورهای دیگر گسترش یافت.

این فعالیت به‌عنوان تمرینی ورزشی با ترکیبی از دیگر حرکات مانند خم شدن، چمباتمه زدن، برداشتن و دویدن است.

از همه شهروندان بیله‌فیلد دعوت‌شده تا در فعالیتی شرکت کنند که نه‌تنها به سالم ماندن و فعال ماندن آنان کمک می‌کند، بلکه مناطق شهری را از زباله‌هایی که برای محیط‌زیست خطرناک است، پاک‌سازی می‌کند.

محققان عنوان کردند: پلاستیک‌هایی که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند برای خلق آثار هنری استفاده می‌شوند تا پیام پایداری و حفاظت از محیط‌زیست را منتقل کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا