اخبار

۳ واحد صنعتی خراسان جنوبی، تندیس سبز گرفتند

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سه واحد صنعتی از خراسان جنوبی تندیس صنعت سبز کشور در سال جاری را دریافت کردند.

حسن اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۷ واحد صنعتی سبز کشور با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست هم‌زمان با بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز معرفی شدند که از این تعداد سه واحد صنعتی از استان به عنوان صنایع سبز ملی انتخاب شدند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در استان و در نهایت در سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بین واحدهای صنعتی فعال که در حوزه محیط زیست اقدامات و عملکرد مثبتی داشته‌اند سه صنعت ( کویرتایر، کاشی فرزاد و زغال پروده طبس) به عنوان صنایع سبز ملی انتخاب و موفق به دریافت تندیس صنعت سبز کشور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال، اجرای سیستم‌های کنترل آلاینده(پساب، هوا و صدا) سیستم‌های پایش لحظه‌ای، مدیریت پسماند، نظام مدیریت سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO  14000اخذگواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت  OHSAS 18000آموزش محیط زیست پرسنل و مدیران، فضای سبز، اشاعه فرهنگ محیط زیست، تولید محصول سبز از جمله معیارهای انتخاب صنایع سبز در کشور بوده است.

اکبری ادامه داد: خرسندیم از اینکه این صنایع علاوه بر کار تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در زمینه‌های زیست محیطی نیز فعال بوده و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

وی رعایت الزمات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی را جنبه‌ای از رعایت حقوق بین نسلی عنوان کرد و اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در شرایط کنونی و علی رغم تنگناهای اقتصادی موجود در کشور که در این وضعیت بیشترین آسیب متحمل محیط زیست است، اما صنایع با اعتقاد و باور زیست محیطی که دارند در راستای حفظ آن و رعایت مسائل و مباحث زیست محیطی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی با معضلات زیست محیطی  همچون گرد و غبار، برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی، چرای بی‌رویه دام و… مواجه است و استفاده بی‌رویه از منابع آبی توسط طرح‌های کشاورزی باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق شده و این استان را در آینده نزدیک با چالش زیست محیطی شدید مواجه خواهد کرد.

اکبری اظهار کرد: بر این اساس  استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی می‌توانند جایگزین مناسبی برای طرح‌های کشاورزی و دامپروری در استان با رعایت الزامات قانونی باشد و در صورت رعایت الزامات زیست محیطی یکی از راه‌های مقابله و کنترل معضلات زیست محیطی در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان سعی می‌کند تا حد امکان و به شرط رعایت ضوابط زیست محیطی قانونی از سوی صنایع، آن‌ها را حمایت و همراهی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع سبز پیشگام در رعایت مسائل محیط‌زیستی هستند، یادآور شد: از صنایع سبز می‌خواهیم تا با ورود به حوزه فرهنگ‌سازی در ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی همکاری داشته باشند و قطعا با دانشتن نگرش و بینش محیط زیستی مدیران صنایع سبز، تاثیرگذاری فرهنگی زیادی در سطح جامعه خواهند داشت ./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا