انرژی‌های پاک

ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در انگلیس

 انگلیس قصد دارد بزرگترین مزرعه بادی جهان را در آب‌های ساحلی خود راه اندازی کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، آب‌های اطراف انگلیس مدت‌هاست که محل استقرار برخی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر جهان است. وزش باد مناسب در برخی سواحل انگلیس باعث شده تا این کشور سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای راه اندازی مزرعه‌های بادی و تبدیل انرژی باد به برق انجام دهد. اکنون انگلیس قصد دارد که با ساخت یک تاسیسات غول پیکر بادی در ساحل این کشور، بزرگترین مزرعه بادی جهان را در این کشور راه اندازی کند.

این مزرعه بادی جدید که «داگر بانک» (Dogger Bank) نام دارد، در ساحل یک منطقه روستایی به نام «اولروم» تاسیس می‌شود و ظرفیتی برابر با ۳.۶ گیگاوات ساعت خواهد داشت. این مزرعه بادی در واقع متشکل از سه مزرعه بادی جداگانه است که هر یک ۱.۲ گیگاوات ساعت ظرفیت دارند.

در این مزارع بادی از قدرتمندترین توربین‌های بادی جهان به نام Haliade-X استفاده می‌شود که هر یک ۲۶۰ متر ارتفاع داشته و مجهز به سه پره به طول ۱۰۷ متر هستند. از طریق این مزرعه بادی جدید، برق مورد نیاز ۴.۵ میلیون خانوار در سال تولید می‌شود که معادل ۵ درصد از کل نیاز انگلیس به برق است.

عملیات مقدماتی ساخت و ساز این مجموعه آغاز شده و قرار است ۳۲ کیلومتر سیم کشی بدین منظور انجام شود. تکمیل عملیات ساختمانی تا سال ۲۰۲۲ طول می‌کشد و راه اندازی این مجموعه در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

روند راه اندازی مزارع بادی در جهان در نزدیکی سواحل روز به روز در حال گسترش است. در سال ۲۰۰۸ بزرگترین مزرعه بادی ساحلی جهان در انگلیس قرار داشت که ظرفیت آن با ۱۴۰ توربین بادی برابر با ۵۰۰ مگاوات ساعت بود. انگلیس در سال ۲۰۱۳ هم مزرعه بادی ساحلی دیگری را با ۱۷۵ توربین بادی و با ظرفیت ۶۳۰ مگاوات ساعت تأسیس کرد. این کشور در سال ۲۰۱۸ هم مزرعه بادی دیگری را در سواحل خود با ۱۸۹ توربین و ظرفیت ۶۵۹ مگاوات ساعت راه اندازی کرد./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا